تاکید چین برای قرار ملاقات میان بایدن و شی جینپینگ

به گزارش مجله پیامکی، وال استریت ژورنال گزارش داد، چین به دنبال تاکید بر دولت جدید آمریکا برای برگزاری نشستی بین روسای جمهوری دو کشور با هدف ری ست (Reset) روابط مشکل دار است.

تاکید چین برای قرار ملاقات میان بایدن و شی جینپینگ

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در دسامبر گذشته میلادی و پس از آنکه شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت، پکن ایده انتصاب یانگ جیه چی، از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم را در واشنگتن بیان کرد؛ پیشنهادی که به وسیله ارسال نامه هایی از سوی سفیر چین در آمریکا و سایر واسطه ها به سمع و نظر دولت واشنگتن رسید.

پکن به دنبال همکاری با دولت بایدن بجز مساله تجارت است و از آنجا که رئیس جمهوری جدید آمریکا بر تغییرات جوی و پاندمی کرونا تاکید دارد، یانگ جیه چی میخواهد تا بر این مسائل تمرکز کند و همچنین برگزاری نشستی را بین بایدن و رئیس جمهوری چین مدیریت کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نبرد تجاری بزرگی را با چین شروع و این کشور را به سرقت مالکیت معنوی متهم کرد. ترامپ همچنین چین را به شیوع عمدی کرونا در دنیا متهم کرد و آن را ویروس چینی نامید.

دولت ترامپ در طول چهار سال تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین وضع کرد و حتی وعده تعمیق روابط با تایوان را نیز بیان کرد و حزب حاکم کمونیست چین را پس از اعتراضات در هنگ کنگ زیر سوال برد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1406

به "تاکید چین برای قرار ملاقات میان بایدن و شی جینپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین برای قرار ملاقات میان بایدن و شی جینپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید