آمادگی سوریه برای همکاری با چین و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی

به گزارش مجله پیامکی، وزیر خارجه سوریه در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود از آمادگی دمشق برای همکاری با پکن و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی اطلاع داد.

آمادگی سوریه برای همکاری با چین و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه تلفنی با وانگ یی، وزیر امورخارجه و مشاور دولت چین مصاحبه کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روابط بین دو کشور دوست و راه های توسعه و تقویت آنها در راستای تحقق منافع مشترک ملت های دو کشور و اوضاع منطقه و تحولات در عرصه دنیای در این تماس تلفنی آنالیز شد.

وزیر امورخارجه چین فداکاری هایی که ملت سوریه در جهت دفاع از وحدت و حاکمیت ملی و استقلال کشور خود در ده سال گذشته تقدیم کردند را مورد تمجید قرار داد.

وانگ یی اقدامات مالی غیرقانونی تحمیلی علیه ملت سوریه را محکوم و بر موضع کشورش مبنی بر حمایت از راه چاره سیاسی به رهبری و مالکیت سوریه و براساس اراده و منافع ملت سوریه و خواست های جامعه دنیای برای متحد کردن کوشش ها جهت مبارزه با تروریسم تاکید نمود.

وزیر امورخارجه چین همچنین قدردانی کشورش را از مواضع بشار اسد رئیس جمهور سوریه درحمایت از کوشش های چین برای مقابله با کرونا ابراز کرد.

وانگ یی از آمادگی کشورش برای ارائه حمایت و یاری به ملت سوریه برای مقابله با پیامدهای کرونا به وسیله ادامه ارسال یاری های پزشکی و پیشگیرانه و همچنین غذا و سایر یاری ها با توجه به نیازهای مردم سوریه و در هماهنگی و همکاری کامل با دولت سوریه اطلاع داد.

به نوبه خود فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم ضمن تشکر از وزیر امور خارجه چین تاکید نمود: کوشش های بشار اسد و شی جین پینگ رئیس جمهور جمهوری چین ضامن آینده روابط دو کشور دوست است.

وزیر امورخارجه سوریه روابط تاریخی بین دمشق و پکن را مورد تاکید قرار داد و مواضع چین در حمایت از ملت سوریه در مقابله با جنگ تروریستی تحمیلی و پیامدهای اقدامات مالی تحمیلی یک جانبه را ستود.

فیصل المقداد قدردانی سوریه و مردم آن را از چین به خاطر ارائه یاری ها به ویژه یاری ها برای مقابله با کرونا ابراز کرد.

این مقام سوری همچنین در این تماس بر موضع سوریه در حمایت از چین دربرابر کوشش های غربی باهدف لطمه زدن به حاکمیت ملی و وحدت اراضی چین تاکید و اعلام نمود: سوریه چین واحد را به رسمیت می شناسد و از کوشش های چین برای مقابله با دخالت های خارجی در امور داخلی خود چه در تایوان یا هنگ کنگ یا شین جیانگ حمایت می نماید.

وزیر امور خارجه سوریه ضمن تقدیر از ارسال یاری های چینی به کشورهای مختلف دنیا از جمله سوریه که نقش مهمی در حمایت از ملت ها در مقابله با اپیدمی کرونا ایفا نموده است، دستاوردهای علمی چین در همه حوزه ها را ستود.

فیصل المقداد بر آمادگی سوریه برای همکاری با چین و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی برای مقابله با کوشش های غرب برای دخالت در امور داخلی دو کشور تاکید نمود.

دو طرف بر ارتباط و هماهنگی دائم و رایزنی در موضوعات مختلف مورد توجه مشترک دو ملت دوست در راستای توسعه روابط بین دو کشور و ارتقا آن به بهترین سطح توافق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1424

به "آمادگی سوریه برای همکاری با چین و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی سوریه برای همکاری با چین و ادامه هماهنگی در محافل بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید