بولتون:ترامپ درخواست مودی درباره ایران را رد کرد

به گزارش مجله پیامکی، ایرنا نوشت: جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در کتاب خود به نام اتاقی که در آنجا رخ داد: خاطرات کاخ سفید نوشت ترامپ ضمن مخالفت با درخواست مودی برای معافیت هند از تحریم خرید نفت ایران به درخواست وی بی توجهی کرد.

بولتون:ترامپ درخواست مودی درباره ایران را رد کرد

به گزارش نشریه هندوستان تایمز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه آوریل 2019 شخصا یک بحث داغ در میان مشاوران خود در خصوص تمدید معافیت کشورهایی چون هند از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران را متوقف کرد و از مقامات این کشور خواسته بود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اقدام نمایند.

این تحولات در ماه آوریل سال گذشته رخ داده است. در این ماه، آمریکا از انتها معافیت های تحریم های ثانوی آمریکا علیه کشورهایی که به خرید نفت ایران ادامه می دهند، اطلاع داد.

در بخشی دیگر از این کتاب آمده است، این یک تصمیم آسان نبوده ،ترامپ به صورت مکرر خواستار انتها معافیت ها بوده و مایک پامپئو در این زمینه شک داشته است. اما هند کشوری مهم است. ژاپن نیز اهمیت دارد. من دلیل هند مبنی بر مشکل بودن جایگزین کردن نفت ایران با سایر کشورها به دلیل قیمت پایین پیشنهادی از سوی ایران را درک می کردم. اما موضع هند در راستای اهداف آمریکا نبود.

بولتون که خود به دلیل مواضع سرسختانه و افراطی علیه ایران شناخته می گردد در کتاب خود افزود ، ترامپ اصرار داشت که باید به صفر برویم (اشاره به توقف کامل صادرات نفت ایران) وی در گفت وگوی خود پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، به درخواست هند توجه نکرد و گفت نارندرا مودی نخست وزیر هند مسئله ای در این زمینه نخواهد داشت.

ایران پیش از شروع تحریم های آمریکا، دومین صادر نماینده عظیم نفت به هند محسوب می شد. تحریم های آمریکا در تجارت نفتی میان هند و ایران اختلال ایجاد کرد. با وجود تحریم های آمریکا، هند به تعامل خود با ایران در بندر چابهار ادامه داد. این بندر یک جهت بسیار مهم و راهبردی برای تجارت هند با افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی ایجاد می نماید.

کتاب جدید جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به نام اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید قرار است سوم تیر منتشر گردد اما پیش نویس بعضی از فصل های این کتاب به رسانه ها درز نموده است.

جان بولتون در کتابش به نام اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید که روز چهارشنبه بخش هایی از آن در رسانه های آمریکا منتشر شد به نکاتی درباره نقطه ضعف های ترامپ در سیاست خارجی اشاره نموده است.

انتشار بخش هایی از کتاب بولتون خشم و عصبانیت ترامپ را برانگیخته است و وی از دادستان کل آمریکا خواسته است تا مانع انتشار این کتاب گردد.

بولتون پس از چند بار درگیری با ترامپ در خصوص سیاست های مختلف او در قبال کشورهای خارجی از جمله کره شمالی، دولت را ترک کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1040

به "بولتون:ترامپ درخواست مودی درباره ایران را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون:ترامپ درخواست مودی درباره ایران را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید