تور آلمان: اقتصاد آلمان تحت فشار محدودیت مواد اولیه برای فراوری، هشدار کارشناسان درباره خطر رکود مالی

به گزارش مجله پیامکی، یک رسانه آلمانی با استناد به اطلاعات دولتی در گزارشی از کمبودهای روزافزون مواد اولیه برای فراوری در بخش های مختلف آلمان و هشدار کارشناسان درباره رکود مالی اطلاع داد.

تور آلمان: اقتصاد آلمان تحت فشار محدودیت مواد اولیه برای فراوری، هشدار کارشناسان درباره خطر رکود مالی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان در گزارشی نوشت: اقتصاد آلمان از تنگناهای ایجاد شده در زمینه عرضه رنج می برد و فراوری در این کشور به شکل غیر منتظره ای کاهش می یابد. کارشناسان درباره خطر رکود مالی هشدار می دهند.

در این گزارش آمده است: فراوری در اقتصاد آلمان که با کمبود قابل توجه مواد اولیه روبرو شده به طرز چشمگیری در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا نموده است.

وزارت اقتصاد آلمان روز آدینه گفت که فراوری نمایندگان بخش صنعت، ساخت و ساز و انرژی روی هم 1.1 درصد کاهش فراوری نسبت به ماه قبل داشتند.

این در حالی است که به نوشته رویترز اقتصاد دانان آلمانی انتظار رشد 1 درصدی را داشتند. در ماه آگوست با 3.5 درصد کاهش در فراوری بیشترین رکود از زمان آغاز موج اول بحران کرونا در بهار سال 2020 رخ داد.

فراوری در حال حاضر 9.5 درصد کم تر از فوریه سال 2020 یعنی یک ماه قبل از آغاز محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا در آلمان است.

وزارت توسعه آلمان اعلام نموده که تنگناهای عرضه مواد خام و محصولات واسطه ای که برای مدت طولانی ادامه داشته است در جبهه ای گسترده تر خود را در بخش های فراوریی نشان می دهد. تا زمانی که کمبودها به طور دائم رفع نگردد چشم اندازاقتصاد صنعتی تاریک باقی می ماند.

بخش صنعت آلمان به تنهایی در ماه سپتامبر حدود 1.5 درصد کم تر فراوری کرد.

بعلاوه در سایر زمینه ها مانند تجهیزات الکتریکی (3.3-) دستگاه های پردازش داده (4.3-) و محصولات فلزی(0.5-) درصد کاهش فراوری وجود داشته است. توماس گیتزل، از اقتصاد دانان ارشد مالی در آلمان در این باره گفته است که فراوری صنعت همچنان در این وادی باقی خواهد ماند. وی اضافه کرد: شرکت ها در حال حاضر با توده ای از دفترچه های سفارش روبرو هستند. با این حال بسیاری از سفارشات به علت تنگناها و کمبودهای حاد در محصولات اولیه مانند ریر تراشه ها نمی توانند محقق شوند.

جورگ زیونر، از دیگر اقتصاد دانان آلمانی در این باره گفته است: شرایط این شرکت ها مثل داشتن طنابی است که نمی توان آن را هل داد. شرکت ها می خواهند بیشتر فراوری نمایند اما به علت کمبود محصولات اولیه نمی توانند سفارشات خود را پردازش نمایند و در نتیجه فراوری علیرغم تقاضای خوب کاهش می یابد.

با توجه به صنعت رو به ضعف آلمان، کارشناسان پیش بینی می نمایند که فرایند بهبود بزرگترین اقتصاد اروپا از عواقب بحران کرونا در سه ماهه چهارم امسال میلادی متوقف گردد.

بر اساس پیش بینی دولت فدرال آلمان به علت تنگناها فرایند صعودی رشد مالی امسال رقمی کم تر از آنچه قبلا پیش بینی می شد خواهد بود. آلمان پیش بینی رشد مالی برای امسال را به 2.6 درصد از 3.5 درصد کاهش داشته است. بر اساس این پیش بینی ها این رشد مالی برای سال 2020 باید به 4.1 درصد افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1876

به "تور آلمان: اقتصاد آلمان تحت فشار محدودیت مواد اولیه برای فراوری، هشدار کارشناسان درباره خطر رکود مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: اقتصاد آلمان تحت فشار محدودیت مواد اولیه برای فراوری، هشدار کارشناسان درباره خطر رکود مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید