استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از کوشش های ایران قدردانی می کنیم

به گزارش مجله پیامکی، وزارت خارجه افغانستان گفت: ما از کوشش های ایران در راستای پیشرفت فرایند صلح افغانستان قدردانی نموده و امیدواریم این کوشش ها، سبب سرانجام خشونت ها و شروع گفت وگوهای جدی با هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در کشور گردد.

استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از کوشش های ایران قدردانی می کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، وزارت خارجه افغانستان از بیانیه مشترک نشست تهران که میان شماری از نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان برگزار گردیده بود، استقبال کرد.

در بیانیه ای که روز پنج شنبه -17 تیر- از سوی وزارت خارجه افغانستان منتشر شده، آمده است که دولت افغانستان، هر اقدام و کوشش حقیقی ای را که منجر به انتها جنگ، تأمین صلح پایدار و حفظ دستاوردهای 20 سال اخیر گردد، به دیده قدر نگریسته و از آن حمایت می نماید.

این بیانیه افزوده است: ما از کوشش های دولت ایران در راستای پیشرفت فرایند صلح افغانستان قدردانی نموده و امیدواریم این کوشش ها، سبب انتها خشونت ها و شروع گفت وگوهای جدی به هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در کشور گردد.

به گزارش فارس، نشست گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیئت عالی سیاسی طالبان صبح دیروز (چهارشنبه) 16 تیرماه، به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.

ظریف طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست، ضمن اعلام آمادگی ایران برای یاری به فرایند گفت وگوها بین جناح های افغانستان به منظور حل وفصل بحران های جاری در این کشور، بر تعهد جمهوری اسلامی برای یاری به توسعه همه جانبه افغانستان پس از برقراری صلح تأکید کرد.

رهبری هیئت جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی معاون ریاست جمهوری افغانستان در زمان حامد کرزی و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی معاون دفتر این گروه بر عهده داشتند.

کریم خرم، ارشاد احمدی، محمدالله بتاش، ظاهر وحدت و سلام رحیمی اعضای هیئت سیاسی بودند که به رهبری یونس قانونی برای حضور در این نشست، از کابل به تهران آمده بودند.

این نشست دو روزه امروز با صدور بیانیه ای به کار خود انتها داد. طرفین شرکت کننده در نشست بین الافغانی صلح که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 16 و 17 تیرماه 1400 در تهران برگزار گردید، بیانیه ای شامل 6 بند صادر کردند. (اینجا بخوانید)

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1685

به "استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از کوشش های ایران قدردانی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از کوشش های ایران قدردانی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید