ایران راستا پیشرفت را با قدرت ادامه می دهد

به گزارش مجله پیامکی، تهران (پانا) - رئیس جمهور روابط با کشور ونزوئلا را محبت آمیز و رو به توسعه توصیف کرد و گفت سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه معنادار روابط با کشورهای درحال توسعه بخصوص کشورهایی که در پی حفظ استقلال خود در برابر کشورهای سلطه گر هستند، است.

ایران راستا پیشرفت را با قدرت ادامه می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در ملاقات فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: آمریکای لاتین بخصوص ونزوئلا جزو اولویت های دیپلماسی مالی جمهوری اسلامی ایران است و ما مصمم هستیم روابط خود را با این کشورها توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما راستا پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد، گفت: در این دولت مصمم هستیم مسائل ایجاد شده از سوی دشمنان را کنار بزنیم و راستا پیشرفت کشور را ادامه دهیم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تهران - کاراکاس در حوزه های مختلف گفت: برای توسعه مناسبات دوجانبه باید برنامه روشن و بلندمدت طراحی گردد تا منظره روابط به سمت تقویت حداکثری حرکت کند.

رئیس جمهور با تحسین همراهی ونزوئلا با ایران در مجامع بین المللی اضافه نمود: با برنامه همکاری های بلندمدت میان دو کشور، منظره روشنی برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد.

رئیسی با بیان اهمیت دولت ونزوئلا در سیاست خارجی ایران، ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور ونزوئلا به تهران در آینده نزدیک، گام های جدیدی برای همکاری های بلندمدت دو کشور برداشته گردد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور کشورش به رئیس جمهوری اسلامی، ایران و ونزوئلا را دو کشور دوست توصیف کرد و گفت: دو کشور در مقابل نظام سلطه و کسانی که می خواهند به استقلال ما لطمه وارد نمایند، متحد هستند.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس از ایران به عنوان کشور مهم و تاثیرگذار منطقه نام برد و گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا در کنار ایران به دفاع از چندجانبه گرایی و مقابله با مداخله آمریکا متعهد است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا هم با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو کشور، گفت: تدوین برنامه روابط بلندمدت دو کشور می تواند در تحقق این هدف موثر باشد و ونزوئلا آماده توسعه روابط در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1817

به "ایران راستا پیشرفت را با قدرت ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران راستا پیشرفت را با قدرت ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید