ادعای تحلیلگر عراقی: الزرفی مجری طرح های آمریکا در عراق است

به گزارش مجله پیامکی، یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق بر این باور است که عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه این کشور، مجری طرح های آمریکا در عراق است.

ادعای تحلیلگر عراقی: الزرفی مجری طرح های آمریکا در عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عباس العرداوی تحلیلگر مسائل سیاسی عراق اظهاراتی علیه عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه این کشور مطرح نمود.

العرداوی به خبرگزاری العهد گفت که الزرفی تابعیت آمریکایی دارد و زندگی سیاسی خود را به عنوان مترجم آمریکا در دوران اشغال عراق توسط واشنگتن آغاز کرد.

وی ادامه داد، پس از این مسئله بود که الزرفی به عنوان یک مترجم، به درجه نظامی دست یافت و به همین دلیل، عدم توجه وی به مسئله اخراج نیروهای خارجی [از عراق]، یک امر بدیهی است.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه ادعا کرد که الزرفی پس از برکناری از سمَت استانداری نجف، به سرویس جاسوسی آمریکا ملحق شده، سپس فراکسیون سیاسی تشکیل داده تا اینکه به نامزدی نخست وزیری عراق رسید.

خاطر نشان کرد، آمریکا با نامزدی الزرفی بار دیگر به نبرد سیاسی در عراق بازگشت؛ همان گونه که مقابله نظامی با گروههای مقاومت عراق را کلید زده است.

وی در پایان شرح داد، عدنان الزرغی و برخی از شخصیتها، مأمور اجرای پروژه های آمریکا در عراق هستند.

الزرفی اخیرا به عنوان مأمور تشکیل کابینه عراق معرفی شد؛ ولی بسیاری از فراکسیونهای سیاسی و معترضان عراقی هم مخالف نخست وزیری وی هستند. به همین دلیل پیروز نخواهد شد کابینه تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 829

به "ادعای تحلیلگر عراقی: الزرفی مجری طرح های آمریکا در عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تحلیلگر عراقی: الزرفی مجری طرح های آمریکا در عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید