آیا آهن رباها واقعا می توانند به درمان افسردگی یاری نمایند؟

به گزارش مجله پیامکی، تحقیقات و تجربیات استفاده از آهن رباها در درمان افسردگی نشان داده است که تقریباً 90 درصد از بیماران مقاوم به درمان، تسکین را تجربه نموده اند.

آیا آهن رباها واقعا می توانند به درمان افسردگی یاری نمایند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، ماه گذشته شاهد خبری در خصوص تحقیقاتی بودیم که حاکی از آن بود که تحریک مغز با آهنرباها می تواند به از دست رفتن حافظه یاری کند. اکنون یک مطالعه تازه منتشر شده در مجله آمریکایی Psychiatry نشان می دهد که آهنرباها ممکن است به افسردگی نیز یاری نمایند.

این تحقیق بر تحریک مکرر مغناطیسی مغز از راه جمجمه(rTMS) متمرکز بود. این روش شامل میدان های مغناطیسی است که به طور موقت روی سر اعمال می شوند و از سال 2018 به وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) تایید شده است. با این حال تا به امروز تنها 14 تا 30 درصد از بیمارانی که این درمان را دریافت نموده اند، کاهش علائم خود را گزارش نموده اند.

تحریک مغناطیسی مغز یا به طور دقیق تر تحریک مغناطیسی مغز از راه جمجمه به یک روش تحریک مغناطیسی عصبی گفته می گردد که بر روی نواحی کوچک و محدودی از مغز اعمال می گردد. در این روش، یک مولد میدان مغناطیسی یا سیم پیچ را در نزدیکی سر بیمار قرار می دهند. این سیم پیچ به وسیلهِ القای الکترومغناطیسی یک جریان الکتریکی خفیف در ناحیه زیرین خود در مغز ایجاد می نماید. سیم پیچ مذکور در عین حال به یک دستگاه ضربان ساز یا محرک متصل است که جریان برق را به آن راهنمایی می نماید.

اکنون محققان دانشگاه استنفورد این روش را بهبود بخشیدند تا آن را بسیار کارآمدتر نمایند. این روش تازه که اکنون درمان نوروماژولاسیون استنفورد(SNT) نامیده می گردد، از پالس های مغناطیسی با دوز بالاتری استفاده می نماید که در یک دوره پنج روزه کوتاه تر در مقایسه با برنامه چند ماهه مورد احتیاج برای روش rTMS ارائه می گردد.

گفته می گردد که این درمان پنج روزه اثرات حدود هفت ماهه درمان استاندارد rTMS را بازسازی می نماید و در عین حال از اسکن های MRI برای انتخاب برترین نقاط ممکن در مغز برای ارائه این پالس های شفابخش استفاده می نماید. به این ترتیب درمان به صورت تخصصی متناسب با احتیاجهای هر بیمار ارائه می گردد.

نولان ویلیامز نویسنده این مطالعه و استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در استنفورد گفت: ما بسیار علاقه مند بودیم که مسائل روانپزشکی را در یک موقعیت اضطراری حل کنیم و یک دوره چند روزه درمانی را به بیماران ارائه دهیم. بنابراین ما راهی برای فشرده سازی این دوره پیدا کردیم.

این مطالعه بعلاوه شامل یک گروه دارونما بود که شامل بیمارانی بود که فکر می کردند تحریک می شوند، اما فقط پالس ضعیفی دریافت می کردند یا اصلا چیزی در میان نبود.

تا به امروز به نظر می رسد روش SNT نرخ بهبودی تقریبا 90 درصدی را پس از این دوره 5 روزه درمانی را ارائه داده است.

بعلاوه یکی از شرکت نمایندگان در این مطالعه گزارش داد که این درمان افسردگی طی سه روز جواب داده و علائم وی کاهش یافته است. وی گفت که این درمان تا مدت ها پس از اتمام همچنان تاثیر داشت که نشان می دهد این درمان تازه دارای اثرات طولانی مدت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1835

به "آیا آهن رباها واقعا می توانند به درمان افسردگی یاری نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آهن رباها واقعا می توانند به درمان افسردگی یاری نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید