شروع دور نو ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

به گزارش مجله پیامکی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از دور تازه ثبت نام نهضت ملی مسکن با تامین زمین های تازه اطلاع داد و گفت: ثبت نام یک میلیون و 500 هزار متقاضی دارای شرایط چهارگانه در طرح نهضت ملی مسکن قطعی شد.

شروع دور نو ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

به گزارش ایرنا، محمود محمودزاده امروز (یکشنبه) در آستانه یکسالگی دولت در گزارشی به ارایه آماری از عملکرد ساخت نهضت ملی پرداخت و گفت: افزایش ساخت و ساز به وسیله بخش خصوصی یکی از راهبرد های جهش فراوری مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت 300 تا 350 هزار واحد پروانه ساختمانی در سال های اخیر ارتقا دهیم.

وی گفت: به همین دلیل به ارایه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت و ساز صنعتی باشد 20 درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می گردد.

وی گفت: نتیجه این سیاست آن است که اکنون بیش از 335 هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای فراوری مسکن ثبت نام کردند که نشان میدهد درخواست فراوری مسکن در سال 1401 رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمودزاده گفت: سازندگان میتوانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضای طلایی خودداری شده است و متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می نماید.

وی گفت: راهبرد دوم دولت افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع صندوق مسکن امتیاز سرمایه گذاری افزایش می یابد.

محمودزاده گفت: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که یارانه و درصد تسهیلات برای دهک های مختلف در آن، فرق دارد. در دهک اول تا سوم تسهیلات نهضت ملی مسکن مطابق توان خانوار با کمترین سود پرداخت می گردد.

معاون مسکن وزارت راه گفت: بیش از 5 میلیون ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم، یک میلیون و 500 هزار متقاضی حایز شرایط چهارگانه هستند و برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه نموده اند.

وی گفت: همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است و خبر خوب اینکه با تامین زمین امکان ثبت نام مجدد در هفته آینده در بعضی شهر ها فراهم می گردد.

وی درباره آمار ساخت مسکن دولتی گفت: 576 هزار واحد در مسکن شهری و 182 هزار واحد مسکن روستایی و در بخش خودمالکی 330 هزار مسکن در مراحل مختلف ساخت واقع شده است و عملیات 420 هزار واحد کلنگ زنی شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2089

به "شروع دور نو ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دور نو ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید