دولت سیزدهم 29 هزار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری را صادر کرد

به گزارش مجله پیامکی، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، دولت سیزدهم 29 هزار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری را صادر کرد.

دولت سیزدهم 29 هزار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری را صادر کرد

محسن کوشش کار در همایش ملی گردشگری مازندران در بابلسر گفت: 55 هزار درخواست در درگاه ملی ثبت شد که با هدف رونق گردشگری برای 29 هزار مورد مجوز صادر شد.

وی اضافه نمود: در مازندران یک هزار و 279 درخواست ثبت شده بود که تا به امروز 480 مجوز در حوزه گردشگری این استان صادر شده است.

معاون مالی وزیر کشور با بیان اینکه لغو ویزا گردشگری میان ایران و روسیه آرزویی چندین ساله بود، گفت: دولت سیزدهم با دیپلماسی پیروز خود توانست با همت رئیس جمهور این آرزوی چند ساله در حوزه گردشگری را برآورده کند.

کوشش کار با اشاره به اینکه لغو ویزا و حضور ایران در عرصه ها و پیمان های بین المللی و منطقه ای از عملکرد پیروز دولت سیزدهم است، اظهار کرد که دشمن درصدد انزوای ایران بود اما دیپلماسی پیروز دولت سیزدهم تمام معادلات آنها را بر هم زد.

وی با بیان این مطلب که جایگاه صنعت گردشگری از اهمیت ویژه برخوردار است، اضافه نمود: دولت از تمام ظرفیت موجود برای حمایت از بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا این صنعت رونق بیشتری داشته باشد.

همچنین یوسف نوری، مشاور وزیر امور خارجه نیز در این همایش گفت: دیپلماسی یکی از زیرساختهای رونق صنعت گردشگری است که دولت در این امر پیروز عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری در تولید ناخالص ملی نقش مهمی دارد، گفت: در گردشگری فرهنگی شناخت آداب و رسوم باید مد نظر باشد.

این مقام مسئول شرح داد: ظرفیتهای چند بعدی استان مازندران در حوزه های مختلف فراوان است که باید از این ظرفیتها برای رونق گردشگری استفاده کنیم.

لیلا اژدری، مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این همایش گفت: حذف ویزا برای گردشگران روسیه و ایران در قالب تورهای گردشگری انجام شد.

وی بیان داشت: این تورها با آژانس های منتخب در گروه های پنج تا 50 نفره انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2259

به "دولت سیزدهم 29 هزار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سیزدهم 29 هزار مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید