دیدنی های استونی؛ کشوری در شمال اروپا

به گزارش مجله پیامکی، جاهای دیدنی استونی بسیار زیاد، زیبا و متنوع هستند و به همین علت این کشور را به یکی از مقاصد گردشگران و گردشگر ها تبدیل نموده اند. استونی با سبک کاملا شرقی در منطقه بالتیک در شمال اروپا قرار گرفته است. جاهای دیدنی استونی و فرهنگ غنی و سبک زندگی مردمان آن به قدری زیبا و مجذوب کننده است که شما میتوانید تنها با گردش در کلیساهای مختلف استونی تعطیلات خود را سپری کنید. ما در این مقاله کوشش می کنیم تا شما را با دیدنی ها و مراکز گردشگری و تفریحی و تاریخی جمهوری استونی آشنا کنیم.

دیدنی های استونی؛ کشوری در شمال اروپا

جمهوری استونی در کجا واقع شده است؟

جمهوری استونی کشوری است که سبک کاملا شرقی دارد و در شمال اروپا و در منطقه بالتیک قرار گرفته است. استونی از سمت غرب به دریای بالتیک و از سمت شمال به خلیج فنلاند می رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با کشور لتونی مشترک است. مرکز این کشور شهر تالین است و از دیدنی ها و منطقه ها گردشگری مختلفی برخوردار است. به صورتی که مجله بهترین جاذبه های گردشگری لیستی از 15 مکان مهم دیدنی در کشور استونی را تهیه نموده و در اختیار گردشگران قرار داده است.

جاهای دیدنی استونی

همانطور که گفتیم تاریخ و فرهنگ غنی و سنتی کشور استونی که در اروپای شمالی و شرقی واقع شده است و سبک شرقی آن باعث شده تا جای جای این کشور دارای منطقه ها و جاذبه های گردشگری متفاوت و متنوع باشد و بسیاری از گردشگران برای دیدن جاهای دیدنی استونی به این کشور سفر می نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از جاهای دیدنی و منطقه ها گردشگری کشور استونی آشنا کنیم.

موزه دریاچه کالالا (Kalala)

موزه کالالا در ساحل دریاچه کالالا در شهر Tartu واقع شده است. یکی از ویژگی های این موزه این است که یک موزه مجذوب کننده و جالب در فضای باز است. این موزه و نمایشگاه دارای مخازن آکواریوم انواع ماهی های آب شیرین، تجهیزات ماهیگیری قدیمی و تازه برای افراد علاقه مند به ماهیگیری است. بعلاوه این موزه بخشی شامل فسیل ماهی ها و ماهی های اولیه نیز دارد که بیشتر مورد توجه بچه ها و بازدیدنمایندگان با سنین کمتر قرار و علاوه بر مجذوب کنندهیت می تواند بسیار آموزنده نیز باشد. بعلاوه امکاناتی مثل رزرو قایق برای قایق سواری در دریاچه و یا اجاره قلاب ماهیگیری و یا رزرو سونا در اطراف این موزه و نمایشگاه نیز فراهم است.

مرکز فرهنگی Angla

پارک آسیاب بادی پارکی زیبا و متشکل از انواع آسیاب بادی در منطقه Saaremaa است و دارای دو نوع مختلف اساسی از آسیاب بادی است. خود پارک دارای یک آسیاب کاری است و علاوه بر آن این امکان وجود دارد که بتوانید از آسیاب های بادی بالا رفته و از نزدیک و داخل به چرخ دنده های آسیاب ها نگاه کنید. مرکز میراث فرهنگی آنجلا بر تاریخ، صنایع دستی و سنت ها و سبک زندگی محلی این منطقه تمرکز دارد و در سال 2011 مرکز فرهنگی آنجلا که یکی از نوستالژیک ترین جاهای دیدنی استونی است را به این جزیره اضافه کردند. فعالیت هایی که در این مرکز فرهنگی انجام می گردد شامل نخ ریسی، حکاکی و چرم کاری است. بعلاوه اجرای موسیقی زنده و امتحان کردن نان محلی چاودار آنگلا نیز می تواند بخشی لذت بخش از سفر شما باشد.ار

کلیسای صلیب مقدس

کلیسای صلیب مقدس در منطقه Harju-Risti از جاهای دیدنی استونی است که می تواند حس و حال و احساس قرون وسطایی را به راحتی به شما القا کند. قدمت این کلیسا به 700 سال پیش برمیگردد و زنگ این کلیسا قدیمی ترین زنگ کلیسای مربوط به قرن 14 میلادی در کشور استونی است. این امکان برای بازدیدنمایندگان فراهم است تا از برج کلیسا بالا رفته و از این زنگ قدیمی و مجذوب کننده دیدن نمایند و از آن ارتفاع از دیدنی چشم انداز اطراف کلیسا نیز لذت ببرند. با این که این کلیسا طی این سال های طولانی چندین بار بازسازی شده است اما هنوز زیورآلات و شومینه و انبار قدیمی و حال و هوای قدیمی و قرون وسطای این کلیسا بر جا مانده است.

موزه فضای باز استونیان یا Estonian Open Air Museum از جاهای دیدنی استونی

موزه فضای باز استونیان در واقع یک مزرعه به جا مانده از قرن 18 میلادی است. این مزرعه که امروزه به موزه تبدیل شده است به خوبی نشان دهنده نحوه زندگی و فعالیت های سنتی و قدیمی مردم آن دوران بوده است. بسیاری از افراد نیز این موزه سر باز را به عنوان مقصدی برای پیاده روی و لوکیشن زیبایی برای عکاسی انتخاب می نماید. این موزه فضای باز در حوالی شهر Tallinn در منطقه Rocca al Mare واقع شده است. این منطقه دارای مزرعه های قدیمی و تاریخی، مسیرهای پیاده روی طبیعی و زیبا، کلیساهای قدیمی، مسافرخانه ها و آسیاب های بادی است. از امکانات تفریحی این مجموعه می توان به سرو غذاهای محلی در موزه غذا و امکان اسب سواری، درشکه سواری و سواری با کالسکه اشاره نمود.

پارک ملی Lahemma از دیگر جاهای دیدنی استونی

پارک ملی Lahemma یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی استونی و بزرگترین پارک ملی این کشور است. این پارک دارای حدود 70 درصد جنگل و است و حیات وحش نیز دارد. ساحل این پارک در امتداد خلیج فنلاند واقع شده است و یکی از مشهورترین درختان جان با عمر 7000 سال به نام Laukasco را در خود جای داده است.

پارک و عمارت Kadriorg

کاخ زیبا و تاریخی Kadriorg در کنار یک پارک زیبا و همراه فواره ها و چشمه های متعدد یکی از جاهای دیدنی استونی است که به تنهایی می تواند حاصل سال ها و قرن ها هنر معماری را به نمایش بگذارد. این کاخ باروک در منطقه تالین به وسیله شاهزاده پیتر اول برای همسرش ساخته شده است. کتابخانه این کاخ برای اولین بار به وسیله اولین رئیس جمهور استونی بازسازی شد. موزه معتبر KUMU نیز در این منطقه واقع شده است.

برج تلویزیونی شهر تالین

برج تلویزیونی تالین که یکی از جاهای دیدنی استونی است به مناسبت برگزاری مسابقات المپیک 1980 مسکو و در 170 متری زمین ساخته شده است. شما با رفتن به روی عرش این برج می توانید نمایی زیبا و مجذوب کننده از تمام سطح شهر تالین که مرکز کشور استونی است را دیدن کنید. یکی از نکات جالب در خصوص این برج این است که هنوز می توانید آثار به جا مانده از تعدادی گلوله شلیک شده در جریان کودتای سال 1991 شوروی را روی پای برج مشاهده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2096

به "دیدنی های استونی؛ کشوری در شمال اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های استونی؛ کشوری در شمال اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید