آشوری: با این شرایط مالی اولویت باید با رشته های مدال آور المپیکی باشد، بی مهری ها اجازه نداد مدال هایمان در اندونزی خوشرنگ تر گردد

به گزارش مجله پیامکی، دبیر فدراسیون کاراته گفت: با این شرایط مالی، مسئولان ورزش باید اولویت را به رشته های مدال آور در المپیک اختصاص بدهند و صلاح نیست در حال حاضر برای رشته های که به دنبال تجربه هستند هزینه گردد.

آشوری: با این شرایط مالی اولویت باید با رشته های مدال آور المپیکی باشد، بی مهری ها اجازه نداد مدال هایمان در اندونزی خوشرنگ تر گردد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

محسن آشوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد ملی پوشان کاراته در بازی های آسیایی گفت: نتیجه کاراته در بازی های آسیایی از نظر کمی و کیفی بسیار خوب بود و بچه های ما از 8 فرصت ممکن به خوبی استفاده کردند و هیچ کدام از فرصت های ما از بین نرفت. صادقانه بخواهم صحبت کنم، اگر یکسری شرایط وجود نداشت قطعا ما به مدال های خوشرنگ تری نیز دست پیدا می کردیم.

وی توضیح داد: با توجه به آمادگی و شرایط تیم و شناخت از کاراته آسیا قبل از بازی های آسیایی قول نتایج بهتر و پرمدال تر را نسبت به بازی های آسیایی گذشته داده بودم. قطعا اگر خیلی از بی مهری ها وجود نداشت رنگ مدال های ما خوشرنگ تر بود. البته خودمان نیز اشتباهاتی داشتیم و نباید همه تقصیرات را گردن داوری بیاندازیم.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد خوب کاراته تا چه حد پتانسیل بالای این رشته برای کسب مدال در المپیک 2020 مورد توجه مسئولان ورزش کشور نهاده شد، گفت: باید همه توجه به این پیغام جلب گردد. البته وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک کاملا به رشته های ورزشی اشراف دارند و به خوبی تمام رشته ها رصد می نمایند. نتایج ما به مسئولان ورزش کشور نشان داد که می توانند روی این رشته سرمایه گذاری نمایند، چرا که کاراته پتانسیل این را دارد در المپیک 2020 از رشته های پرمدال ما باشد و به کاروان ورزشی کشورمان یاری کند.

آشوری با تاکید بر سرمایه گذاری زیاد کشورهای جهان روی رشته کاراته مطرح کرد: نباید فراموش کنیم همه رقبای ما در حال سرمایه گذاری و کار روی کاراته هستند. کشوری مانند نپال که در کاراته محلی از اعراب نداشت در بازی های آسیایی بچه های ما را اذیت کرد. در این شرایط ما نیز نباید در باد موفقیت های خود بخوابیم و باید به موازات جهان کوشش کنیم. کار کردن نیز فقط شامل تمرین نمی گردد و باید یکسری زیر ساخت ها را برای شکوفایی و پرورش استعدادها فراهم کنیم. در کنار آن باید در تورنمنت های مختلف و به خصوص لیگ های جهانی کاراته وان که صاحب رنکینگ هستند شرکت کنیم.

وی گفت: در هر گروه المپیک از 10 سهمیه ممکن، 4 سهمیه به وسیله لیگ های کاراته وان توزیع می گردد که فرصت بسیار خوبی برای ما است. از طرفی حضور در مسابقات کاراته وان مستلزم پشتوانه مالی مناسب است. واقعا در حال حاضر از لحاظ مالی در مضیقه هستیم و در این شرایط با ایجاد محدودیت در اعزام تیم کامل به کاراته وان آلمان، تنها توانستیم برای بعضی از بازیکنان تنها پول بلیت را فراهم کنیم.

دبیر فدراسیون کاراته تاکید نمود: باید تمامی هزینه های اعزام بازیکنان را ما فراهم می کردیم تا بازیکنان با آرامش در لیگ جهانی حضور داشته باشند اما تنگناها، مسائل و موانع نقش بازدارنده داشتند. مطمئن باشید با این شرایط بازیکنان ما با تمام توانایی در تاتامی آلمان حاضر نخواهند شد و بخشی از فکر آنها درگیر مسائل مالی سفرشان خواهد بود. باید بتوانیم این مسائل را از بازیکنان دور کنیم تا آنها با آرامش کامل در مسابقات حضور داشته باشند. مسائل مالی باعث شده است تا تنها در بخش بانوان 2 بازیکن در کاراته وان آلمان داشته باشیم و قطعا این موضوع ما را نسبت به رقبای خود عقب خواهد انداخت.

آشوری در ادامه اضافه کرد: ما مسائل کشور و جامعه را درک می کنیم و می دانیم باید همه باهم در جهت رفع مسائل جامعه کوشش کنیم. در حال حاضر نیز ورزش اولویت اول مملکت ما نیست و اولویت های دیگری برای رفع شدن وجود دارند. در این شرایط مالی مسئولان ورزش باید اولویت را به رشته های مدال آور در المپیک اختصاص بدهند و صلاح نیست در حال حاضر برای رشته های که به دنبال تجربه هستند هزینه گردد. تقویت رشته های مدال آور می تواند در جامعه ایجاد نشاط کند. خیلی امیدوار هستم اشرافیت مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک و توجه ویژه آنها به کاراته باعث گردد تا با یاری های آنها از این بحران خارج شویم.

وی در مورد اعزام های آینده کاراته در سال 97 گفت: کاراته وان ژاپن بعد از مسابقات آلمان است که یک مشکل دیگر برای ما است. همچنین ما مسابقات جهانی اسپانیا را در پیش داریم که برآورده اولیه که انجام دادیم باید حدود 2 میلیارد تومان بودجه برای حضور در مسابقات جهانی فراهم کنیم. بعد از مسابقات آلمان، کارته وان ژاپن، مسابقات جهانی اسپانیا، کارته وان چین، کاراته وان پاریس، کارته وان امارات، کاراته وان اتریش و کارته وان ترکیه را در پیش داریم که باید با حضور در آنها از کورس رقابت با رقبای خود عقب نمانیم.

دبیر فدراسیون کاراته در سرانجام گفت: باید از مدیریت دلسوزانه فرجی تشکر کنم. او با تمام وجود و دلسوزانه در حال کوشش است تا با تامین منابع تنگناهای مالی را رفع کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 612

به "آشوری: با این شرایط مالی اولویت باید با رشته های مدال آور المپیکی باشد، بی مهری ها اجازه نداد مدال هایمان در اندونزی خوشرنگ تر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوری: با این شرایط مالی اولویت باید با رشته های مدال آور المپیکی باشد، بی مهری ها اجازه نداد مدال هایمان در اندونزی خوشرنگ تر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید