20 طرح تعاونی در استان مرکزی افتتاح می گردد

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در هفته تعاون 20 طرح تعاونی در استان افتتاح می گردد که شامل 17 شرکت تعاونی مسکن با تعداد 889 واحد مسکونی 2 شرکت تعاونی خدماتی و یک شرکت کشاورزی با سرمایه 409 میلیارد ریال است.

20 طرح تعاونی در استان مرکزی افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران از اراک، ناصرشیخی صبح امروز در نهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی که در سازمان فنی و حرفه ای برگزار گردید، اظهار کرد: بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و هم دلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری ها شکوفا می گردد.

وی اضافه کرد: دین مبین اسلام یاری به هم نوعان و همکاری در کارهای نیک را به مردم سفارش نموده و به طور حتم تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تعاونی های فعال در سطح استان گفت: 2200 تعاونی در 15 گرایش در استان در حال فعالیت هستند و در راستای رشد و شکوفایی استان گام برمی دارند.

شیخی توضیح داد: در این شرکت های تعاونی 875 هزار نفر کارمند در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: نظام مالی مبتنی بر تعالیم دین مقدس اسلام از مطلوب ترین نظام های مالی دنیا بوده چرا که دراین نظام در کنار نقش آفرینی دائمی دولت مردان و سرمایه داران بخش خصوصی به چرخه فعالیت های مالی وارد می شوند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به نقش این نهادها در جامعه گفت: دولت وظایف حاکمیتی را برعهده دارد و بخش خصوصی با اتکا به سرمایه های شخصی خود و به نیت کسب سود به چرخه فعالیت های مالی وارد شده که در کنار این 2 یک نیروی سومی هم وجود دارد که به نوعی بدنه اصلی انجام فعالیت های مالی در جامعه محسوب می گردد.

شیخی توضیح داد: عامل سوم همان بخش تعاون است، که با تکیه بر سرمایه های اندک آحاد مردم جامعه که سرشار از خیر و برکت بوده، منشأ ظهور بسیاری از خلاقیت ها و کارآفرینی های مالی است.

وی اضافه کرد: بنابراین تعاونی های مختلف عظیم و کوچکی که فعالیت می نمایند، اجزای مهمی از اقتصاد ایران اسلامی محسوب می شوند و امیدوارم روحیه تعاون هر چه بیشتر در سطح جامعه رواج یابد و از این منظر گام های موثری در راستای تعالی مالی میهن عزیزمان بویژه استان مرکزی داشته باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به برنامه های در دست اجرا به مناسبت هفته تعاون گفت: در هفته تعاون 20 طرح تعاونی در استان افتتاح می گردد که شامل 17 شرکت تعاونی مسکن با تعداد 889 واحد مسکونی 2 شرکت تعاونی خدماتی و یک شرکت کشاورزی با سرمایه 409 میلیارد ریال است.

شیخی توضیح داد: از هفته تعاون سال گذشته تا شهریور سال جاری 114 تعاونی ثبت شده که 1763 عضو دارد و توانسته 1286 فرصت شغلی برای جوانان تحصیل نموده استان ایجاد کند که از این تعداد 14 تعاونی برتر شناخته شده و از آنها تقدیر به عمل می آید.

وی اضافه کرد: 3 شرکت تعاونی از محلات، 2 شرکت دلیجان، یک شرکت شازند، یک شرکت زرندیه،2 شرکت تفرش و دو شرکت اراک توانستند سال جاری جزءبرترین شرکت های تعاونی استان مرکزی شوند که از میان این ها یک شرکت به عنوان برترین شرکت تعاونی استان شناخته می گردد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ها در استان گفت: هدف از برگزاری جشنواره ها تزریق انرژی مثبت به جامعه است تا جامعه به جنبش درآمده و عدالت اجتماعی و اشتغالزایی که هدف دولت است اجرایی گردد.

شیخی توضیح داد: اگر بخواهیم به رشد مالی مطلوب دست پیدا کنیم بایستی 25 درصد اقتصاد دست تعاون باشد تا در راستای پیشرفت کشور گام برداشته گردد.

وی اضافه کرد: توسعه مدیریت، تقویت و همکاری بین تعاونی ها و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل نموده از جمله اهداف تعاونی های استان مرکزی است که باید به آنها توجه و زیر ساخت های مناسب آن فراهم گردد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به ضرورت شکل گیری تعاونی ها گفت: این امر جز با همکاری آحاد مردم و مسئولان اتفاق نمی افتد و در این راستا باید روحیه تعاون هر چه بیشتر در سطح جامعه رواج یابد تا بتوان از این منظر گام های موثری در راستای تعالی مالی کشور برداشته گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 929

به "20 طرح تعاونی در استان مرکزی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 طرح تعاونی در استان مرکزی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید