گوگل در مقابل ناشران فرانسوی تسلیم شد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت موتور جست وجوی گوگل اعلام نموده با ناشران فرانسوی قراردادی منعقد نموده است تا بتواند از داده های آنلاین منتشر شده توسط آنها استفاده کند. طبق قرارداد گوگل و ناشران فرانسوی قرار است مطالب و محتواهای آنلاین ناشران فرانسوی مثل کتاب های چاپی برخورد گردد و حقوق مولفان آنها طبق کتاب های چاپی حساب گردد.

گوگل در مقابل ناشران فرانسوی تسلیم شد

این قرارداد که در نوع خود اولین بار در قاره اروپا اتفاق می افتد بعد از شکایت ناشران فرانسوی از گوگل صورت گرفت. پیش از این ناشران فرانسوی به دادگاه های این کشور شکایت نموده بودند که گوگل از مطالب آنها بدون مجوز استفاده می نماید.

حالا با استناد به قانون تصویب شده در کشور فرانسه گوگل باید برای تمام جست وجوهای خود در بین مطالب آنلاین ناشران این کشور به آنها پول پرداخت کند. در سال های گذشته ناشران بارها شکایت های متعددی علیه گوگل مطرح نموده بودند.

پیش از این دادگاهی در شهر پاریس گوگل را برای استفاده از محتوای دیجیتالی روزنامه ها و خبرگزاری های فرانسوی محکوم نموده و این موتور جست وجو را مجبور به پرداخت جریمه نموده بود. یک گروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فرانسه مشغول به تنظیم شکایتی علیه شرکت گوگل است که این شرکت را به نقض قوانین مربوط به حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا متهم می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1413

به "گوگل در مقابل ناشران فرانسوی تسلیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در مقابل ناشران فرانسوی تسلیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید