کیانوش رستمی: همه می گفتند غیرممکن است بدون مربی در المپیک پیروز شوم

به گزارش مجله پیامکی، قهرمان وزنه برداری المپیک ریو در تبادل نظر با مجله فدراسیون جهانی وزنه برداری از هدف جدید خود و اینکه بدون مربی تمرین می نماید، صحبت کرد.

کیانوش رستمی: همه می گفتند غیرممکن است بدون مربی در المپیک پیروز شوم

به گزارش خبرنگاران، نسخه جدید مجله فدراسیون جهانی وزنه برداری عکس صفحه اصلی خود را به کیانوش رستمی و وزنه بردار تایلندی که به عنوان بهترین وزنه برداران مرد و زن سال 2016 انتخاب شدند، اختصاص داده است. هم چنین در این مجله مصاحبهیی نیز با کیانوش رستمی صورت گرفته که در ادامه مصاحبه با قهرمان المپیک ریو را می خوانید:

-ما همواره شما را بر روی صحنه دیده ایم. لطفا به ما بیشتر در خصوص پشت صحنه، خانواده خود و اولین گام هایی که در ورزش برداشتید، بگویید؟

خانواده من در کرمانشاه زندگی می نماید و پدرم پلیس بازنشسته است. من با 4 خواهر و 4 برادر یک خانواده بزرگ دارم که خودم کوچکترین فرزند خانواده ام. وقتی 10 ساله بودم، بردار من یک وزنه بردار و مربی خوبی بود، به من یاد داد که چطور از بدنم استفاده کنم. شهر ما بر روی دامنه کوه واقع شده است و از این رو بسیاری از زمان ها من از کوه بالا و پایین می رفتم. ورزش را با ژیمناستیک و واترپلو آغاز کردم و مدال هایی هم در آن به دست آوردم. اما بعدا جذب وزنه برداری شدم و در آن ماندم.

-آیا رویای مدال المپیک شما محقق شده است؟

اکنون من دو مدال المپیک دارم و یک هدف جدید را دنبال می کنم. می خواهم مدال طلا را نه در سومین المپیک بلکه در چهارمین المپیک خود به دست آورم. مردم خیلی من را حمایت می نمایند. 125 هزار نفر صفحه اینستاگرام من را دنبال می نمایند و یک میلیون و 820 هزار نفر هم از صفحه من بازدید می نمایند.

-ما متوجه شدیم شما روش خاصی برای تمرین و مسابقه دارید؟

من این عادت را دارم که اطلاعات را از بقیه جمع آوری نموده واز آنها به نفع خودم استفاده کنم. می توان بگویم که همه چیز را در خصوص وزنه برداری می دانم و اطلاع دارم که چه چیزی برای من کارساز است. برای مثال من چهار مرتبه در روز مانند کاری که معمولا در تیم ایران انجام می گردد، تمرین نمی کنم چرا که طاقت فرسا است. سعی می کنم تمرینات سبک تری داشته باشم و برای مثال ماکسیمم 220 کیلوگرم اسکات از پشت انجام می دهم. اما وقتی که در مسابقات هستم بر روی وزنه زدن تمرکز می کنم.

من بدون مربی به المپیک ریو رفتم. همه به من می گفتند این غیر ممکن است که بدون مربی پیروز شوم اما من این کار را انجام دادم. معمولا بدون مربی تمرین می کنم اما دوستان خوبی دارم.

-در خصوص قانون جدید چه چیز می دانید؟ وزن بدن کمتر دیگر امتیازی در مسابقه محسوب نمی گردد.

این قانون خوب است اما در عین حال شرایط بسیار سخت شده است. درکل وزنه برداری سخت است بنابراین مسابقات هم باید سخت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 476

به "کیانوش رستمی: همه می گفتند غیرممکن است بدون مربی در المپیک پیروز شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیانوش رستمی: همه می گفتند غیرممکن است بدون مربی در المپیک پیروز شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید