کشف کلید خاموش کردن درد در بدن ، راه حلی برای ساخت داروهای مسکن

به گزارش مجله پیامکی، محققان ادعا می نمایند منطقه کوچکی در مغز موش ها یافته اند که می تواند مانند کلید برق احساس درد را در آن ها خاموش کند. چنین کشفی به توسعه موج تازه ای از داروهای مسکن برای انسان ها یاری می نماید.

کشف کلید خاموش کردن درد در بدن ، راه حلی برای ساخت داروهای مسکن

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاطی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مهر به نقل از دیلی میل نوشت: محققان آمریکایی می گویند آمیگدال (amygdala) یک خوشه بادامی شکل از اعصاب است که در هر طرف مغز وجود دارد و می تواند بخش های مختلفی که درد را پردازش می نمایند، فعال کند.

در آزمایش ها فعال کردن اعصاب CeAga به طور قابل توجهی سیگنال های ناراحتی را در موش هایی کاهش داد که برای ایجاد احساس درد تحریک شده بودند.

هرچند آمیگدال در مغز موش ها در مقایسه با انسان بسیار عظیم تر است، اما محتمل است سیستم کنترل درد انسان ها نیز مشابه باشد.

این کشف به توسعه موج تازه ای از داروهای مسکن برای انسان ها یاری می نماید.

فان وانگ، استاد دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، می گوید: درد یک واکنش پیچیده در مغز است. درمان درد به تمام فرایندهای مغزی بستگی دارد که در مناطق مختلفی از آن قرار دارند و دسترسی به آن ها کار مسئله ای است.

اما فعال سازی آمیگدال که به طور طبیعی سیگنال هایی به مناطق پردازش درد ارسال می نماید احتمالا روش قدرتمندتری برای تسکین درد است.

به گفته وانگ، بیشتر مطالعات پیشین روی مناطقی از مغز تمرکز نموده اند که با درد فعال می شوند. این پژوهشگران می گویند آمیگدال در منطقه ای از مغز واقع شده است که افراد کمی آن را به عنوان مرکز ضد درد بدن آنالیز نموده اند، زیرا این منطقه اصولا مکان وجود احساسات و واکنش های منفی مانند اضطراب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 915

به "کشف کلید خاموش کردن درد در بدن ، راه حلی برای ساخت داروهای مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کلید خاموش کردن درد در بدن ، راه حلی برای ساخت داروهای مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید