کارخانه اسید در شهربابک کرمان احداث می گردد

به گزارش مجله پیامکی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بدهی 650 میلیارد تومانی شرکت مس به دولت مقرر شده که این شرکت اقدام به تاسیس کارخانه اسید کند و با سود حاصل از آن بدهی دولت را پرداخت کند.

کارخانه اسید در شهربابک کرمان احداث می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، علی اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهربابک گفت: شهرستان شهربابک به سمت صنعتی شدن رفته که این موضوع در کنار فواید بسیار، مضراتی هم داشته است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد برنامه هایی برای رفع آلایندگی صنعت در این شهرستان برگزار شده است اضافه نمود: بخشی از آلایندگی مربوط به ذرات مس است که از دودکش ها خارج می گردد و می توانست به راحتی جلوگیری گردد و بخشی نیز مربوط به گازهای مضر است.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری کردیم تا شورای عالی معادن به صورت استانی در استان ها و به ریاست استاندار برگزار گردد و این طرح بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی برای تایید از سوی شورای نگهبان ارسال شده است.

اسدی اعلام کرد: در گذشته آلایندگی مس خاتون آباد می توانست با یک مدیریت صحیح و با طرح هایی که ذکر شد رفع گردد، اما این کار صورت نگرفت و خوشبختانه تا به امروز برنامه هایی برای به حداقل رسیدن آلودگی صورت گرفته است و فعالیت در رفع این آلایندگی ادامه دارد.

وی با اشاره به کمبود آب شهرستان شهربابک با توجه به کشاورزی های بی رویه گفت: در برنامه ششم توسعه مسئله مدیریت آب به عنوان یک برنامه جدی در نظر گرفته شده است که نمایندگان با تصویب طرح هایی جهت مدیریت کردن آب به طور جدی ورود کردند.

اسدی با بیان اینکه شهر بابک چند سال آینده با کمبود روبرو می گردد اعلام کرد: در صورت راه اندازی فاضلاب شهرستان بسیاری از معادن که در حال فعال شدن هستند از این آب استفاده خواهند کرد و در بخش کشاورزی باید محصولاتی را در این منطقه و با یاری کارشناسان فراوری کنیم که از نظر اقتصادی و آب توجیه داشته باشند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: راه هایی که باعث صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی می گردد را با جدیت دنبال می کنیم و در برنامه ششم توسعه یاری های اقتصادی در جهت مدیریت کردن منابع آب در شهرها به طوری جدی دیده شده است و امیدواریم تا سال آینده تغییرات کارآمدی را در حوزه آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش های گردشگری شهربابک با قدمت بالای خود شناخته شده نیست گفت: دو سال است که میمند ثبت یونسکو شده است، بنابراین بایستی در دنیا شناخته شده باشد اما این اتفاق نیفتاده و تغییراتی ایجاد نشده است.

اسدی اعلام کرد: متاسفانه کار فرهنگی و تبلیغاتی بر روی فیروزه شهر بابک نشده و در حال فراموش شدن است.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت مس مقرون به صرفه نیست تا فیروزه را استخراج کند گفت: با همکاری شرکت مس گروهی مامور شده اند تا فیروزه را استخراج و جداسازی نمایند و در جایی نگهداری و به تعاونی شهرستان واگذار نمایند.

وی تاکید نمود: ظرفیت اشتغالزایی در صنعت سنگ فیروزه نزدیک به 1500 نفر است و در همین رابطه جلساتی با بانک ها تشکیل شده تا بتوان بازار فروش را به خارج از مرزها راهنمایی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 729

به "کارخانه اسید در شهربابک کرمان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه اسید در شهربابک کرمان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید