راهنمای کامل برای خرید ویلا در شمال از املاک amiraan.com

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری خبرنگاران- امروزه با گسترش شهرها و خستگی های ناشی از زندگی شهرنشینی افراد تمایل بسیاری دارند که به سمت مناطق سرسبز و بکر بروند و چند روزی را در این مناطق برای ریلکس کردن و تمدد اعصاب سپری کنند. پس می توان گفت با این اوصاف مناطق شمال کشور بهترین انتخاب برای رسیدن به این هدف می باشد زیرا هم طبیعی زیبایی دارند هم دریا وجود دارد که می تواند برای آرامش پیدا کردن به شما یاری نماید.

راهنمای کامل برای خرید ویلا در شمال از املاک amiraan.com

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حال برای اینکه بتوانید در شمال کشور به تفریح بپردازید احتیاج دارید که یک خانه و یا ویلا در این محیط داشته باشید. شما می توانید به دو صورت ویلا داشته باشید یکی اینکه خودتان ویلا را خریداری نمایید و دیگری اینکه یک ویلا را برای مدتی معین اجاره نمایید. البته فرایند رسیدن به ویلا در هر یک از مواردی که نام برده شد متفاوت می باشد که احتیاج است شما در این مورد اطلاعاتی کامل داشته باشید. برای خرید ویلا شمال نمایید این موضوع را باید در نظر داشته باشید که قرار است یک ویلا برای سکونت های طولانی مدت داشته باشد یا تنها می خواهید چند روز محدود در سال را در این ویلا سپری نمایید.

همچنین این موضوع مهم است که تمایل به انتخاب ویلای جنگلی دارید و یا ساحلی؟ باید این موارد را مد نظر داشته باشید که ویلای جنگلی کمی از جاده ها و شهرها دورتر هستند و شاید بعضی از امکانات رفاهی آن نیز کم باشد اما اگر می خواهید تنها چند روز محدود را در این محیط بگذرانید می تواند انتخابی عالی باشد.

هدف از خرید ویلا

بعضی از افراد ویلا را برای گذران زندگی چند ماهه احتیاج دارند زیرا می خواهند نزدیک یک شهر خاص باشند. اما بعضی دیگر صرفا برای تفریح و گذراندن تعطیلات می خواهند در ویلا باشند پس در این صورت منظره ای که رو به روی ویلا است می تواند بسیار مهم باشد. ویلای جنگلی، ویلا باغ ها و ویلای ساحلی می تواند انتخاب خوبی باشد. سعی کنید هنگام خرید خیلی عجولانه رفتار نکنید و تصمیم نگیرید و کاملا شرایط رابسنجید.

راه های دسترسی به ویلا را آنالیز نمایید. تمام قسمت های ویلا را به خوبی بازدید کنید تا اگر مسئله ای وجود داشت متوجه آن شوید. زیرا بسیاری از اوقات زمانی که خریدار برای بازدید از ویلا می رود نمای زیبای ویلا باعث می گردد چشم بسته نسبت به خرید آن اقدام نمایید و قرارداد را منعقد نماید اما مدتی پس از خرید متوجه مسائل بسیاری در ویلا گردد که دیگر برای هر اقدامی دیر است و هزینه های سنگین تعمیرات به پای شما خواهد بود.

هر چند که گاهی چنین مسائلی باعث دلزدگی فرد نسبت به ویلا می گردد که برای فروش آن اقدام می نماید. اما به دلیل مسائل موجود هیچکس برای خرید ویلا پیش قدم نمی گردد و این چنین سرمایه شما به باد خواهد رفت. برای اینکه گرفتار چنین مسائلی نشوید در ادامه یک راهنمای کامل برای خرید ویلا را قرار داده ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.

احتیاجهای خود و امکانات ویلا را به خوبی آنالیز نمایید

همان طور که گفته شد زمانی که برای خرید در چمستان اقدام می کنید تمام جوانب را آنالیز نمایید. شرایط خرید را از فروشنده به صورت کامل بپرسید و سعی کنید در خصوص قیمت ویلایی که به شما پیشنهاد داده شده تحقیق کنید تا قیمت ویلا در آن منطقه را به دست بیاورید. شما برای خرید این ویلا هزینه بسیاری را می پردازید پس حق شماست در قبال پرداخت این هزینه به صورت تمام و کمال تحقیقات خود را انجام دهید.

می توانید یک لیست تهیه نمایید تا در صورت خرید ویلا تک تک موارد آن را آنالیز نمایید تا چیزی را از یاد نبرید. دسته بندی هایی که در زیر قرار داده شده است مواردی اصولی و عالی هستند که شامل:

- اگر این فکر را دارید که ویلایی را بخرید و به عنوان سرمایه آن را نگهداری نمایید بهتر است حتما در شهرهایی که حالتی توریستی و گردشگری دارند این کار را انجام دهید. احتیاجی نیست به سراغ متراژهای عظیم و سنگین بروید زیرا برای سرمایه داری چندان مناسب نیستند در عین اینکه احتیاج به نگهداری بسیاری دارند، یک ویلا با متراژ کم و پایین نیز می تواند برای این کار مناسب باشد.

- اگر خانواده شما کم جمعیت است یک ویلای متراژ پایین نیز می تواند احتیاج شما را جوابگو باشد. زیرا تنها می خواهید محیطی باشد تا بتوانید چند روزی استراحت نمایید و از مناظر و آب و هوای تمیز مناطق شمالی لذت ببرید.

- اگر ویلا را به منظور برگزاری میهمانی های عظیم و جشن و تفریحات پرجمعیت خریداری می کنید پس بدون شک باید به سراغ ویلاهای با متراژ بالا بروید. زیرا فضای کافی برای انجام کارهای مختلف را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در نهایت شما هستید که می توانید معین نمایید چه ویلایی را احتیاج دارید تا طبق آن بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید و با این کار در هزینه های خرید صرفه جویی بسیاری خواهید نمود.

آنالیز موقعیت جغرافیایی ویلا

موقعیت جغرافیایی و راستاهای منتهی به ویلا از نکات دیگر در هنگام خرید ویلا می باشند که باید به آن ها دقت نمود. بهتر است موقعیت جغرافیایی که ویلا در آن جا واقع شده است را بسنجید و آنالیز نمایید که اطراف ویلا چه محیطی دارد چه امکانات رفاهی در نزدیک آن وجود دارد.

از جمله مواردی که هنگام آنالیز موقعیت جغرافیایی باید انجام داد این است که آنالیز کنید فاصله ویلا تا شهر چقدر است. ویلاهای جنگلی به طور معمول فاصله بسیاری از شهر دارند اما در مقابل ویلا شهرکی و ساحلی چمستان تقریبا نزدیک به شهر هستند و احتیاج نیست مسافت زیادی را برای رسیدن به شهر و فروشگاه و امکانات رفاهی طی نمایید. یکی از امکانات رفاهی مهم مراکز درمانی هستند که هر چه شما به شهر نزدیک تر باشید در مقابل به مراکز درمانی هم نزدیک خواهید بود.

مزایا و معایب ویلای ساحلی، جنگلی و شهرکی

  • اما یکی از معایب ویلاهای ساحلی این است که در کنار دریا هستند و رطوبت و هوای شرجی به صورت مداوم و همیشگی وجود دارد همچنین این رطوبت می تواند به قسمت های مختلف ویلا و لوازم داخل آن آسیب برساند.
  • ویلاهای جنگلی از ساحل و رطبت دور هستند و ویلای شما کمتر دچار آسیب خواهد شد. اما باید هوای سرد و بارانی و دور بودن از شهر و امکانات رفاهی را نیز در نظر بگیرید.
  • ویلاهای شهرکی یک نوع دیگر از ویلاها می باشند که به صورت یک جا ساخته شده و تراکم جمعیتی بالایی نیز دارند. این ویلاها به امکانات رفاهی و غیره دسترسی خوبی دارد اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که لود جمعیتی در آن ها زیاد است خصوصا در تعطیلات نوروزی و یا روزهای خاص که تعطیلات چند روزه هست، جمعیت در این محیط ها بسیار زیاد خواهد شد و می توان گفت آرامش ویلاهای ساحلی و جنگلی را نخواهید داشت. به همین دلیل به طور معمول ویلاهای شهرکی قیمتی کمتر و ارزان تر از سایر ویلا ها دارند. اما به هر حال به دلیل امکانات عالی و امنیتی که در شهرک ها وجود دارد افراد بسیاری هستند که به دنبال خرید آن ها می باشند.

پرس و جو در خصوص قیمت ویلاهای دیگر

همان طور که گفته شد برای خرید، یکباره و بدون فکر عمل نکنید. اگر ویلا در حالت ساخته شدن است دقت نمایید که هزینه ای که می پردازید قیمت تمام شده ویلا باشد تا بعدا مجبور نشوید هزینه های اضافی را متحمل شوید. درباره قیمت در اطراف آن منطقه جست و جو و پرس و جو نمایید خصوصا از افرادی که در همسایگی شما قرار دارند تا مطمئن شوید قیمتی که به شما پیشنهاد شده خیلی بالا نباشد تا متحمل ضرر شوید.

مقایسه امکانات ویلا به ویلاهای همجوار

زمان خرید ویلا امکانات آن را به خوبی آنالیز نمایید. به طور مثال اگر قرار است که یک ویلای لوکس خریداری نمایید بهتر است سایر ویلاهای لوکس در آن منطقه را آنالیز کنید تا بدانید چنین ویلاهای لوکسی در آن منطقه چه قیمت هایی دارد و با ویلایی که قرار است بخرید مقایسه نمایید. در ویلاهایی که دارای باغ هستند به خاطر وجود درختان به ویژه درختان خاص قیمت ویلا بالاتر خواهد بود همچنین راستا رسیدن از درب ورودی تا ساختمان هم موضوع دیگری ست که می تواند به عنوان یک دسترسی راحت عنوان گردد.

اگر ویلا دارای پارکینگ مسقف باشد بر قیمت تاثر گذار خواهد بود و هر چه تعداد ماشین هایی که در این پارکینگ جا می شوند بیشتر باشد، قیمت بالاتر می رود. فضاسازی و محیط سازی حیاط هم موضوع دیگری ست که هم برای خریدار مهم است و هم اینکه بر قیمت تاثیر گذار خواهد بود. به طور مثال حیاط سنگ فرش شده باشد و یا شنی باشد و یا داخل حیاط استخر وجود داشته باشد، آب نما هم برای زیبایی بیشتر موجود باشد. نوع باغبانی فضای حیاط نیز بسیار مهم است.

خرید نقد و اقساط و شرایط آن

برای خرید ویلا شما می توانید به دو صورت نقد و یا اقساط اقدام نمایید. معمولا ویلاهایی که چندین سال از زمان ساخت آن ها گذشته قیمت کمتری دارند و برای خرید در اختیار شما خواهند بود. البته این موضوع باز هم بستگی به موقعیت مکانی ویلا دارد. حال گر شما پول کمتری دارید و نمی توانید به صورت یک جا تمام پول را برای خرید ویلا بپردازید می توانید در زمان خرید ویلا از فروشنده و املاکی پرس و جو نمایید که امکان خرید ویلا به صورت اقساطی هست و یا اینکه حتما باید تمام هزینه را به صورت نقد و یک جا بپردازید.

عمدتا ویلاهای شهرکی به صورت اقساط به فروش می رسند و یا خرید شرایطی دارند. این ویلاها قیمت کمتری هم نسبت به سایر انواع ویلاها دارند از این رو می توانید به راحتی با شرایط عالی اقدام به خرید ویلاهای شهری نمایید. می توانید مقداری را بپردازید و باقی را طی یک ماه آینده و یا در بعضی مواقع می توانید با چک های بلند مدت ویلا را خریداری نمایید که بستگی به شرایط فروشنده ویلا دارد.

خرید و معامله در بنگاه های

اگر برای شما مهم است که حتما کار خود را با بنگاه های معتبر انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم املاک امیران amiraan.com را مد نظر داشته باشید. املاک امیران با تجربه کافی در این زمینه و کادر جوان و پرانرژی می تواند به شما در معرفی انواع ویلاها برای خرید، فروش، اجاره و خرید قسطی یاری کنند. همچنین با مشاوره های دقیق و صحیح می توانند راستا فکری شما را برای داشتن یک خرید عالی به سمت صحیح پیش ببرند. برای خرید ویلاهای جنگلی و ساحلی در نوشهر، نور و چمستان می توانید به املاک امیران مراجعه نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1268

به "راهنمای کامل برای خرید ویلا در شمال از املاک amiraan.com" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل برای خرید ویلا در شمال از املاک amiraan.com"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید