چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند برای دانشآموزان علاقهمند به فناوری نانو برگزار میشود

به گزارش مجله پیامکی، تهران (پانا) - چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند در سه مرحله با فعالیت های ساده در منزل، آزمون آنلاین و ساخت محصولات نانویی ویژه دانش آموزان پایه ششم و بالاتر برگزار می گردد.

چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند برای دانشآموزان علاقهمند به فناوری نانو برگزار میشود

نسیم ذوقی، سرپرست المپیاد و مسابقات دانش آموزی باشگاه نانو، در گفت وگو با پانا با اشاره به شروع ثبت نام مسابقه ملی توانمند برای دانش آموزان علاقه مند به علوم و فناوری نانو، درباره برگزاری این دوره از مسابقه مذکور گفت: دوره پیشین مسابقه ملی توانمند شامل یک آزمون مجازی و یک مرحله عملی بود؛ ولی چهارمین دوره آن سال جاری در سه مرحله شامل فعالیت های عملی در منزل، آزمون مجازی و در نهایت رقابت عملی بین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی درباره مرحله نخست مسابقه که قابل اجرا در منازل نیز خواهد بود اظهار کرد: در این دوره ابتدا 6 آزمایش ساده درنظر گرفته ایم که همه دانش آموزان شرکت نماینده می توانند آنها را در منزل و با استفاده از وسایل ساده انجام دهند و به این شکل، همه علاقه مندان می توانند در مسابقه شرکت نمایند. 6 فعالیت عملی ساده عبارتند از 1. سطوح شگفت انگیز، 2. نجات تخم مرغ، 3.یخچال جادویی، 4. ورود کرونا ممنوع، 5. تصفیه در خانه، 6. ترانزیستور گچی. دانش آموزان این آزمایش ها را در خانه یا یکی از پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می دهند و گزارش آن را به باشگاه ارسال می نمایند.

سرپرست مسابقات دانش آموزی باشگاه نانو تاکید نمود: این فعالیت ها بسیارراحت و هیجان انگیزند. برای هدایت دانش آموزان، اساتید ما در ستاد نانو این فعالیت ها را انجام داده اند و فیلم آن به همراه توضیحات کامل موجود است. این فیلم ها پس از ثبت نام، در کارتابل شرکت نمایندگان قرار خواهد گرفت.

وی درباره مرحله بعدی مسابقه گفت: در مرحله بعد آزمونی آنلاین از کتاب نگاهی نو به دنیای نانو برگزار می گردد. همه دانش آموزانی که در مرحله اول شرکت داشته اند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. 36 دانش آموز برتر که نمره حدنصاب این آزمون و مرحله اول را کسب نمایند به مرحله سوم راه پیدا می نمایند. این مرحله به صورت حضوری خواهد بود و خود دانش آموز تعیین می نماید که در آزمون عمومی یا تخصصی شرکت کند.

ذوقی درباره واجدین شرایط شرکت در آزمون گفت: دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. علاقه مندان از 22 آذر تا 20 دی ماه 99 فرصت دارند به سایت باشگاه نانو (www.nanoclub.ir) مراجعه نمایند، مراحل عضویت خود را انجام دهند و پس از وارد شدن به حساب کاربری، برای شرکت در مسابقه فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

به گفته سرپرست المپیاد و مسابقات دانش آموزی باشگاه نانو، مرحله نهایی یازدهمین جشنواره دانش آموزی نانو به صورت مجازی و هم زمان با هفته پژوهش در سایت باشگاه نانو برگزار می گردد. طرح ها و آثار منتخب از تاریخ 22 تا 28 آذرماه به صورت مجازی در این پایگاه به نمایش در خواهند آمد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1339

به "چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند برای دانشآموزان علاقهمند به فناوری نانو برگزار میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند برای دانشآموزان علاقهمند به فناوری نانو برگزار میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید