چلسی - منچستریونایتد، بازگشت خاص به استمفوردبریج

به گزارش مجله پیامکی، ژوزه مورینیو امروز همراه با منچستریونایتد باید برابر چلسی در استمفوردبریج به میدان برود که این یک بازگشت تاریخی به استادیوم آبی ها در لندن است.

چلسی - منچستریونایتد، بازگشت خاص به استمفوردبریج

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، امروز یک ملاقات ویژه در لیگ برتر برگزار خواهد شد. ژوزه مورینیو و چلسی در استمفوردبریج هستند ولی دیگر مرد پرتغالی روی نیمکت آبی ها نیست و باید در صندلی مهمان و روی نیمکت پرافتخارترین تیم انگلیس قرار بگیرد.

دیگر در استمفوردبریج خبری از پرچم ONE OF US نیست. وقتی در دوره دوم و جدایی از رئال مادرید، ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی چلسی انتخاب شد، خود را آقای خرسند نامید. به گفته خودش به جایی آمده بود که دوستش دارند. به جایی که به آن تعلق دارد و افتخارات زیادی آنجا کسب نموده است. او عنوان نموده بود که آمده است تا سال ها در استمفوردبریج بماند و در همان سال نخست با چلسی به جمع چهار تیم اول اروپا رسید و در رده سوم لیگ برتر هم نهاده شد. او در سال دوم یک قهرمانی مقتدرانه را با چلسی کسب کرد و جام اتحادیه را نیز با آبی های لندن بدست آورد. دیگر چلسی 2004 و 2005 نبود که جان تری، فرانک لمپارد، پتر چک، ریکاردو کاروالیو، کلود ماکلله، دیمین داف، یسپر گرانشائر، دیدیه دروگبا و ایگو گودیانسن و خیلی های دیگر را در تیم داشته باشد ولی چلسی در آن فصل با بازیکنانی چون سسک فابرگاس، ادن هازارد، دیگو کاستا، برانیسلاو ایوانوویچ و نمانیا ماتیچ، توانست هفته ها در صدر قرار بگیرد و قهرمان گردد.

چلسی دوباره همان تیم خطرناک و ترسناک در جزیره شد ولی فصل بعد همه چیز مطابق انتظار پیش نرفت. ابتدا شکست برابر آرسنال و از دست دادن جام خیریه و در ادامه در همان هفته نخست تساوی خانگی برابر سوانزی و ماجرای اوا کارنیرو و آغاز یک بحران در چلسی مورینیو را دسامبر از نیمکت چلسی جدا کرد. آقای خاص تصمیم گرفت در لندن بماند و برای اینکه روی نیمکت منچستریونایتد بنشیند، ماه ها صبر کرد و بالاخره به عنوان جانشین لوییس فان خال انتخاب شد.

مورینیو قبلا زمانی که در اینتر بود، با این تیم ایتالیایی به استمفوردبریج آمد و توانست چلسی را شکست بدهد ولی او حالا او در لیگ برتر و اینبار روی نیمکت منچستریونایتد نشسته است. طرفداران چلسی دلیلی برای دوست نداشتن مورینیو نخواهند داشت و بدون شک برنامه ویژه ای برای استقبال از بهترین مربی تاریخ خود خواهند داشت.

یونایتد و چلسی تاکنون 146 بار برابر هم به میدان رفتند که 59 بار یونایتد توانسته به برد برسد و در 43 ملاقات نیز شکست خورده است. همچنین 44 ملاقات نیز با تساوی به خاتمه رسیده است. یونایتد 235 گل به ثمر رسانده است و 183 بار نیز دروازه خودی را باز شده دیده است. یونایتد از سال 2002 در استمفوردبریج تنها یک بار پیروز شده است که آن هم با گل دقایق خاتمهی خاویر هرناندس بود.

نکته ها

فصل گذشته آخرین ملاقات دو تیم در استمفوردبریج برگزار گردید که بازی با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید. یونایتد تا دقایق خاتمهی با یک گل از چلسی پیش بود که دیگو کاستا توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

چلسی تاکنون 20 کارت زرد در این فصل داشته و یونایتد در طرف مقابل 18 کارت زرد داشته است. دو تیم تاکنون بازیکن اخراجی در این فصل نداشتند و از این حیث در زمره خوش اخلاق ترین تیم های جزیره قرار دارند.

دیگو کاستا با زدن هفت گل، بهترین گلزن چلسی بوده که یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر نیز بوده است. در طرف مقابل زلاتان ایبراهیموویچ با چهار گل زده، بهترین گلزن یونایتد بوده است.

احتمال می رود ویلیان و اسکار به دلایل شخصی در این ملاقات نتوانند برای چلسی به میدان بروند.

چلسی - منچستریونایتد

یکشنبه 2 آبان ساعت: 30: 18

داور: مارتین آتکینسون

محرومان: -

مصدومان: فیل جونز (یونایتد)، فابرگاس، ایوانویچ، فان گینخل و کورت زوما (چلسی)

ترکیب احتمالی:

چلسی: کورتوا، گری کیهیل، داوید لوییس، سسار آسپلیکوئتا، کانته، نمانیا ماتیچ، ویکتور موسس، ادن هازارد، دیگو کاستا، پدرو و مارکوس آلونسو

منچستریونایتد: داوید دخئا، اریک بایی، آنتونیو والنسیا، کریس اسمالینگ، دالی بلیند، پل پوگبا، آندر هررا، آنتونی مارسیال، پل پوگبا، مارکوس راشفورد و زلاتان ایبراهیموویچ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 591

به "چلسی - منچستریونایتد، بازگشت خاص به استمفوردبریج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چلسی - منچستریونایتد، بازگشت خاص به استمفوردبریج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید