نکاتی برای داشتن سفری ارزان به اسپانیا

به گزارش مجله پیامکی، بهترین و ارزان ترین سفر به اسپانیا

در میان کشورهای قاره اروپا اگر تصمیم دارید که به شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا سفر کنید، می بایست با نکات سفر به اسپانیا آشنا باشید. مجله گردشگری خبرنگاران در مجموعه نکات سفری خود، سعی می نماید تا نکته هایی را که به هر چه بهتر انجام شدن سفرتان یاری می نماید، ارائه دهد. با خواندن این نکته ها می توانید ارزان ترین و کم هزینه ترین سفر خود را به اسپانیا داشته باشید. همچنین با رعایت نکات سفر به اسپانیا و اطلاعاتی از قبیل نحوه انتخاب پرواز، رزرو هتل در اسپانیا، شیوه های غذا خوردن در این کشور، بازدید از جاذبه های شهرها و بسیاری مورد ارزان ترین و بهترین سفر خود را به مادرید و بارسلونا خواهید داشت.

نکاتی برای داشتن سفری ارزان به اسپانیا

دریافت ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا هم جزو کشورهایی است که برای ورود به آن، احتیاج به داشتن ویزای شینگن هستید. برای اینکه اقدام به دریافت چنین ویزایی نمایید، باید از چند ماه قبل حداقل 3 ماه قبل برای آن درخواست دهید. دریافت ویزای شینگن خود به تنهایی احتیاج به داشتن مدارک و شرایطی است که در مطالب ویزای شینگن مجله گردشگری خبرنگاران می توانید بیشتر راجع به آن مطالعه کنید. در نکات سفر به اسپانیا چندان مجال صحبت از شرایط ویزای شینگن را نیست. برای دریافت ویزا، می بایست پرواز و هتل خود را از قبل انتخاب کرده باشید.

انتخاب درست زمان پرواز به اسپانیا

پرواز خود را به اسپانیا در زمان مناسبی بگیرید. اگر می خواهید که هزینه های سفرتان کمتر افتاده و برای بلیط هواپیما مبلغ کمتری پرداخت کنید، به سراغ لحظه آخر بروید. نه تنها بلیط هواپیماهای لحظه آخری و چارتری می تواند در پایین آمدن هزینه های سفر شما یاری نماینده باشد؛ بلکه خرید از ایرلاین های ارزان تر هم راهکار دیگری است. هر چند که در نکات سفر به اسپانیا و پرواز از فرودگاه امام خمینی ایران، معدود ایرلاین های تعیینی وجود دارد اما باز هم در میان آن ها به دنبال بهترین انتخاب باشید. در انتخاب پرواز خود به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

  • اگر زمان سفر در برایتان در اولویت است، پروازی را انتخاب کنید که بدون توقف باشد.
  • برای اینکه هزینه کمتری بپردازید، می توانید به سراغ پروازهای با یک توقف در راستا بروید.
  • قیمت تمام ایرلاین ها را از سایت های مختلف پیدا کنید.
به زمان پرواز و زمان رسیدن به فرودگاه های اسپانیا دقت کنید

ترجیحا به دنبال پروازی باشید که در مدت زمان قابل قبولی (که چندان خسته نماینده نباشد)، شما را در هنگام صبح به فرودگاه های اسپانیا برساند. رسیدن به هنگام شب در شهرهای مادرید، بارسلونا و دیگر شهرهای اسپانیا می تواند به دلیل نا آگاهی از مقصد آزاردهنده باشد.

عموما زمان چک-این اتاق ها در هتل، از ساعت 2 ظهر به بعد آغاز می گردد. بنابراین اگر زودتر از این زمان برسید، می بایست با پذیرش هتل هماهنگ کنید. شاید مجبور به پرداخت هزینه ای شوید. پروازهایی که صبح به اسپانیا وارد می شوند، برای افرادی که چمدان های سنگین ندارند و سبک سفر می نمایند، مناسب است. اما اگر می خواهید ابتدا به هتل رفته و چمدان ها را درون هتل بگذارید، پروازهایی را انتخاب کنید که ساعات ظهر به بعد، زمان رسیدن آن ها به مقصد هستند.

حتما نکات فرودگاهی را از قبل بخوانید. اینکه چه وسایلی را با چه بار مجازی می توانید با خود وارد کشور اسپانیا کنید.

انتخاب بهترین هتل برای اقامت در شهرهای اسپانیا

اگر برای سفر به مادرید، برنامه ریزی می کنید، حداقل 2 روز برای دیدن جاذبه های مطرح مادرید زمان احتیاج دارید. بنابراین در این شهر، حتما برای دو شب هتل خود را رزرو کنید. در نهایت پس از گذشت این مدت، تصمیم خواهید گرفت که مقصد شما در این کشور کجا خواهد بود. اگر علاقه مند به شهرهای بزرگ و یا فوتبال هستید، بارسلونا حرف اول را می زند.

در نکات سفر به اسپانیا باید تاکید کنیم که حتما به دیدن بارسلونا بروید. اما در مادرید برای انتخاب هتل، گزینه های متنوع و بی شماری در اختیار دارید. در مجموع هاستل ها و هتل های 3 ستاره اسپانیا، برای کسانی که به دنبال هزینه های بالا برای اقامت نیستند مناسب است.

منتها این هتل ها، بسیاری از امکانات هتل های 4 ستاره و 5 ستاره را ندارند. به طور مثال در هتل های 3 ستاره شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا خبری از استخر، آرایشگاه، اسپا و حمام آبگرم، سونا و جکوزی و حتی اتاق های بزرگ نیست. با این وجود تمیز بودن فضا و صبحانه عالی را همچنان می توانید ملاک انتخاب این هتل ها قرار دهید. اگر بتوانید به سراغ هتل های 4 ستاره بروید، از هر لحاظ خیالتان راحت باشد.

مکان هتل بسیار اهمیت دارد.

هر چند که دسترسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای اسپانیا بسیار راحت است اما ترجیحا در نکات سفر به اسپانیا توصیه می کنیم به دنبال هتل هایی باشید که در نزدیکی مراکز فرهنگی و مرکز شهر باشند. این گونه تنها هزینه های رفت و آمد خود را کاهش می دهید، بلکه احتمال گم شدن نیز نخواهید داشت.

همانند اسپانیایی ها غذا بخورید

اسپانیایی ها صبحانه کم و ناهار مفصل می خورند و از این بابت بسیار به ایرانی ها شباهت دارند. دلیل این موضوع هم این است که صبحانه ها در اسپانیا گران تر از ناهار می گردد. حتی میان وعده عصرانه هم از ناهار گران تر برایتان تمام می گردد. بنابراین بسیاری از مردم اسپانیا را خواهید دید که در ساعات 7 یا 8 صبح تا 10 صبح در کافه ها نشسته اند و تنها یک نان تست و فنجانی قهوه سفارش داده اند. در نکات سفر به اسپانیا وعده اصلی خود را به ناهار در روز تغییر دهید.

به دنبال جاذبه های بیرون شهر هم باشید

اسپانیا تنها در شهرهای مادرید و بارسلونا خلاصه نمی گردد. تنها با یک ساعت رانندگی یا قطار سوار شدن از مادرید می توانید خود را به یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین شهرهای اسپانیا، یعنی سالامانکا برسانید. اگر عاشق تفریحات ساحلی و دیگر شهرهای کمتر شناخته شده برای توریست ها هستید، به دیدن شهرهایی مانند مورسیا، زاراگوزا، مالاگا، مدینه الزهرا و دیگر شهرهای کوچک بروید. در نکات سفر به اسپانیا باید تذکر دهیم که بیشتر جاذبه های معروف را در خارج از مادرید پیدا خواهید نمود.

بازدید از موزه ها را در روزهای تعطیل قرار دهید

چه چیزی بهتر از هزینه های ارزان است؟ رایگان بودن! در تمام زمان های سفر خود به دنبال جاذبه های رایگان باشید. بیشتر موزه های اسپانیا در برخی از روزهای تعیین یا زمان های تعیین رایگان می گردد. می توانید قبل از سفر خود، لیست جاذبه ها و موزه هایی را که می خواهید به دیدن آن ها بروید، پیدا کرده و برنامه زمانی آن ها را از اینترنت پیدا کنید. سفر خود را همزمان با تاریخ هایی انجام دهید که مصادف با رایگان بودن موزه های مورد نظرتان باشد. همچنان که پیشنهاد ما در نکات سفر به اسپانیا همزمانی سفرتان با جشنواره های اسپانیاست.

زمان جشنواره ها و فستیوال های اسپانیایی را بدانید

یکی از پرطرفدارترین زمان ها برای سفر به این کشور، هنگامی است که جشنواره های بزرگ اسپانیا برپا می شوند. جشن پرتاب گوجه فرنگی در والنسیا در تابستان، عبور اسب سواران از روی آتش در جشنواره لاس لومیناریاس اسپانیا در زمستان، فستیوال هرم انسانی در تاراگونا هر دو سال در ماه اکتبر و بسیاری از مسابقات تیم های لیگ اسپانیا، گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید. از نکات سفر به اسپانیا همزمانی شدن سفرتان با یکی از فستیوال ها و جشنواره های این کشور است. این گونهبا یک تیر دو نشان زده اید. نه تنها یکی از جاذبه های فرهنگی این کشور را از نزدیک دیده اید، بلکه خود نیز همراه با دیگر مردم اسپانیا در آن ها می توانید شرکت کنید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 277

به "نکاتی برای داشتن سفری ارزان به اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای داشتن سفری ارزان به اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید