چالش های حوزه ایرتاکسی برطرف می گردد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، دکتر منوچهر منطقی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر آخرین شرایط تاکسی های هوایی در یک برنامه رادیویی گفت: در حال حاضر 5-7 شرکت خصوصی خدمات تاکسی های هوایی را ارایه می دهند تا هوانوردی عمومی توسعه یابد.

چالش های حوزه ایرتاکسی برطرف می گردد

وی گفت: اکنون مجموعه ای در غرب کشور در حال آماده سازی است تا با هشت الی10 هواپیما خدمات هوایی را ارائه دهد.

منطقی ادامه داد: ما در هوانوردی عمومی قصد داریم این فعالیت را در کشور قانونمند و طرح کسب و کار آن را مالی کنیم؛ به طوریکه مجموعه های دیگری به این جمع اضافه گردد تا حداقل 15 شرکت در زمینه هوانوردی عمومی فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه 3 مانع در حوزه هوانوردی عمومی وجود داشت، گفت: یکی از چالش ها مالی شدن هزینه برای هواپیماهای کوچک بود؛ زیرا برای فرودگاهها هزینه نشست و برخاست هواپیماهای کوچک برابر هواپیماهای صد نفره است.

وی اضافه نمود: مهم ترین بحثی که وجود داشت اجازه فرودگاههای کم تردد به نشست و برخاست ایرتاکسی ها بود که خوشبختانه با همکاری شرکت فرودگاه ها این مشکل در حال برطرف است.

وی با اشاره به برطرف این موضوع افزود: پیشنهاد شرکت فرودگاه ها این بود که فرودگاه ها می توانند با جذب یک یا دو شرکت خصوصی دانش بنیان سعی در رونق هوانوردی عمومی داشته باشند.

وی گفت: هزینه سوخت هواپیماهای کوچک نیز از دیگر چالش ها بود؛ اغلب بنزین های خاصی احتیاج دارند که از خارج کشور تامین می گردد اما با رایزنی هایی که شده چند تولیدنماینده داخلی اعلام آمادگی نموده اند که در حجم بالا می تواند این سوخت مورد احتیاج را تامین کند.

وی گفت: کوشش ما این بوده که بتوانیم مرکزی که همه مجوزها را برای هوانوردی عمومی ارائه کند را ایجاد کنیم؛ در حال حاضر صحبت هایی شده که با ایجاد یک قانون خاص برای چنین مرکزی اقدام گردد.

وی اضافه نمود: این قانون در سازمان هواپیمایی کشوری هنوز به تصویب نرسیده و به محض تصویب شدن فعالیت ایرتاکسی ها عملیاتی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1816

به "چالش های حوزه ایرتاکسی برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های حوزه ایرتاکسی برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید