پوتین درباره یک معاهده وعده داد

به گزارش مجله پیامکی، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه باتوجه به تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان های باز گفت: روسیه موضع خود را در خصوص این مساله مشخص می نماید.

پوتین درباره یک معاهده وعده داد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز شنبه در شروع نشست شورای امنیت روسیه که به ریاست وی در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار گردید، گفت: بدیهی است باید موضع خود را در رابطه با خروج ایالات متحده آمریکا از معاهده آسمان های باز و پیمان استارت نو مشخص کنیم.

رئیس جمهوری روسیه گفت که اعتبار پیمان تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت بزودی به پایان می رسد و مذاکرات جدی در مورد این موضوع بسیار مهم نه فقط برای ما بلکه برای کل دنیا شروع نشد. به همین دلیل باید درباره این موضوع گفت وگو کنیم.

معاهده آسمان های باز توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که درخصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است و واشنگتن به تازگی گفت، به دلیل نقض تعهدهای روسیه در قبال این معاهده و نگرانی های امنیتی، در حال آنالیز خروج از این معاهده است؛ مسکو این اتهام ها را رد نموده است.

پیمان استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد.

باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و این پیمان را برای دومین بار در راستای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

مدت پیمان استارت دو نیز سال 2021 به پایان می رسد و مقامات و دیپلمات های روسی بارها در مورد آینده آن و بی تمایلی آمریکا برای تمدید آن ابراز نگرانی نموده اند.

پوتین در ادامه سخنان خود به مساله پایان محدودیت های مرتبط با شیوع کرونا در بسیاری از کشورها اشاره نمود و گفت: در وهله اول این قابل درک است و این محدودیت ها را کشورهایی لغو مینمایند که اقتصاد آنها به بخش گردشگری وابسته است اما بعضی کشورها که محدودیت ها را بخاطر بهبودی شرایط کرونا لغو نموده بودند دوباره اعمال می نمایند و باید در این مورد با کارشناسان و پزشکان گفت وگو کنیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1011

به "پوتین درباره یک معاهده وعده داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین درباره یک معاهده وعده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید