واکنش آمریکا به تهدید ایران برای خروج از ان پی تی: پیامی بسیار بسیار منفی

به گزارش مجله پیامکی، نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در واکنش به تهدید تهران برای خروج از معاهده ان پی تی در صورت اقدام اروپا برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت گفت: این، حامل پیامی بسیار بسیار منفی است.

واکنش آمریکا به تهدید ایران برای خروج از ان پی تی: پیامی بسیار بسیار منفی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت وود نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح امروز(سه شنبه) در اظهاراتی به تهدید ایران برای خروج از معاهده ان پی تی واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران روز گذشته در یک مصاحبه خاطر نشان کرد: اگر اروپا به رفتار نامناسب خود ادامه دهد یا موضوع ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد، ما خروج از ان پی تی را در دستور کار قرار می دهیم.

رابرت وود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گفت وگوها درباره منع اشاعه هسته ای (ان پی تی) در ماه آوریل برگزار خواهد شد، گفت: ما در آستانه برگزاری یک کنفرانس بازنگری هستیم و ایران تهدید می نماید از این معاهده خارج خواهد شد. این حامل پیامی بسیار بسیار منفی است.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای واهی و تکراری مقامات آمریکایی علیه کشورمان گفت: ایران می بایست به رفتار مخرب خود سرانجام دهد و با آمریکا برای حصول یک توافق بر سر میز مذاکره بنشیند که نه تنها به موضوع هسته ای رسیدگی می نماید، بلکه سایر مسائل مورد نگرانی ما ازجمله، توسعه موشک های بالستیک و فعالیت های مخرب در سراسر دنیا را در بر می گیرد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران ضمن رد این ادعاهای بی اساس بارها تاکید نموده اند که حاضر به مذاکره با آمریکا در چارچوب برجام هستند و اگر واشنگتن به این توافق بازگردد آماده اند تا با این کشور گفت وگو نمایند اما خارج از این چارچوب مذاکره نخواهند کرد، چراکه پیش از این یک بار درباره موضوع هسته ای مذاکره نموده و حتی به توافق دست یافتند.

تهران همچنین تاکید دارد که موشک های بالستیک کشور بخشی از ظرفیت دفاعی ایران است و جمهوری اسلامی هرگز بر سر توان دفاعی خود که حق هر کشوری است مذاکره نخواهد کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 714

به "واکنش آمریکا به تهدید ایران برای خروج از ان پی تی: پیامی بسیار بسیار منفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به تهدید ایران برای خروج از ان پی تی: پیامی بسیار بسیار منفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید