ایران باید روند برداشتن گام ها را با جدیت دنبال کند

به گزارش مجله پیامکی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: تهران باید گام های برجامی خود را با جدیت بیشتری دنبال کند.

ایران باید روند برداشتن گام ها را با جدیت دنبال کند

به گزارش ، گام سوم کاهش تعهدات برجامی روز گذشته 15 شهریور بنا به دستور رئیس جمهور کشورمان آغاز و بر اساس آن سازمان انرژی اتمی مکلف شد تا بر حسب نیاز های فنی بدون در نظر دریافت محدودیت های مطرح شده در برجام فعالیت های علمی و پژوهشی هسته ای را آغاز کرده و شتاب بخشد.

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی خبرنگاران، اظهار کرد: واکنش طرف های اروپایی نسبت به کاهش تعهدات برجامی کشورمان، ما را به این نتیجه می رساند که گام های اول تا سوم به هیچ عنوان اروپایی ها را وادار به دادن امتیاز یا انجام تعهدات برجامی شان نکرده است.

کوشکی با اشاره به گام های اول و دوم ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی اش، گفت: در واقع اقدامات ما در قبال آب سنگین و افزایش درصد غنی سازی هم نکاتی نبوند که موجب شوک به اروپایی ها شده باشد .

کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر نمی رسد از گام اول تا سوم اقدامات تهران توانسته باشد طرف های اروپایی را شوکه کرده باشد، چراکه همچنان خود را ملزم به رعایت تعهدات برجامی نشده اند، به همین خاطر واکنش خاصی جز صدور بیانه نداشته اند، در حقیقت پیشنهاد خط اعتباری فرانسه هم چندان قابل تامل نبود.

او خاطر نشان کرد: به دنبال بدعهدی آمریکا در قبال برجام و خروج یکجانبه آنها، رئیس جمهور کشورمان سال گذشته مهلت چندهفته ای به اروپا داد و آنها هم اعلام کردند که به طور جدی موضوع خروج واشنگتن از برجام را پیگیری کرده و درجهت انجام اقدامات جایگزین تلاش خواهند کرد.

او اضافه کرد: حضور سرپرست آژانس انرژی اتمی در تهران به منظور بررسی روند اقدامات تهران در کاهش تعهدات برجامی بوده و قرار است گزارش های خود از این بازدید را با آژانس اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 342

به "ایران باید روند برداشتن گام ها را با جدیت دنبال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران باید روند برداشتن گام ها را با جدیت دنبال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید