تور چین: هشدار انگلیس به چین نسبت به اقدامات نظامی در تایوان

به گزارش مجله پیامکی، وزیر دفاع انگلیس از چین خواست راه حلی صلح آمیز برای حل اختلافات با تایوان بیابد و دست به اقدامات خطرناک نزند.

تور چین: هشدار انگلیس به چین نسبت به اقدامات نظامی در تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع انگلیس از چین خواست راه حلی صلح آمیزی برای حل اختلافات خود با تایوان بیابد و مدعی شد که تهاجمات چین به حریم هوایی تایوان خطرناک است و می تواند باعث درگیری گردد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به خبرنگاران گفت: چین از نظر نظامی در شرایط تهاجمی واقع شده است. ما فکر می کنیم این کار عاقلانه نیست.

وی که برای حضور در نشست ناتو به بروکسل سفر نموده، گفت: اختلافات بین چین و تایوان باید به وسیله روش های مسالمت آمیز حل گردد.

کارشناسان نظامی می گویند که پرواز های بیش از حد بمب افکن های چینی و واکنش متقابل جت های تایوانی، خطر تصادف یا محاسبه اشتباه را که می تواند بحران آفرین باشد، افزایش می دهد. پس از تشدید پرواز های هوایی چین در 1 اکتبر، مرکز های غربی و تایپه در آماده باش هستند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در 9 اکتبر وعده داد که به اتحاد مسالمت آمیز با تایوان دست خواهد یافت و به طور مستقیم به استفاده از زور اشاره ای نکرد. تایوان که تحت فشار فزاینده نظامی و سیاسی از سوی پکن واقع شده است، متعهد شده است که از آزادی خود دفاع کند.

تایوان، مستعمره سابق انگلستان در سال 1997 تحت چارچوب یک کشور، دو سیستم به چین واگذار شد و به آن اجازه می داد از آزادی هایی مانند آزادی بیان و داشتن یک سیستم حقوقی مستقل برخوردار باشد. این در حالی است که پکن، تایوان را جزیی از خاک خود می داند و استقلال آن را نمی پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور چین: هشدار انگلیس به چین نسبت به اقدامات نظامی در تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: هشدار انگلیس به چین نسبت به اقدامات نظامی در تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید