اتومیوم؛ از پربازدیدترین جاذبه های بروکسل

به گزارش مجله پیامکی، اتومیوم، یکی از جاهای تماشای بروکسل به شمار می رود که بازدیدنمایندگان در سفر به بلژیک می توانند از فضای داخلی این سازه غول پیکر تماشا نمایند.

اتومیوم؛ از پربازدیدترین جاذبه های بروکسل

اتومیوم (Atomium)، یکی از پربازدیدترین جاهای تماشای بروکسل محسوب می گردد و یک مولکول کریستالی آهنی به ارتفاع 102 متر را نشان می دهد که 165 میلیارد بار بزرگ تر شده است. این مولکول کریستالی آهنی 102 متر ارتفاع و 9 گوی دارد؛ هر گوی با قطر 18 متر، به بزرگی یک آپارتمان است که به وسیله لوله هایی به هم متصل شده اند و وزن هرکدام از آن ها به حدود 2,400 تن می رسد. با ادامه این مقاله از خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از سازه غول پیکر اتومیوم در اختیارتان قرار دهیم.

شکل ظاهری سازه اتومیوم به گونه ای است که یک گلوله در مرکز و هشت گلوله دیگر در اطراف آن قرار دارند و برای جابه جایی مسافران از آسانسوری با سرعت پنج متر بر ثانیه استفاده می گردد. البته امکان بازدید از تمام گوی ها از جمله سه گوی بیرونی این سازه وجود ندارد. مابقی گوی ها دارای جاذبه های مختلفی هستند که دسترسی به آن ها برای بازدیدنمایندگان میسر است.

در داخل این سازه می توانید علاوه بر یک نمایشگاه دائمی درباره نمایشگاه دنیای سال 1958، از فضای داخلی ساختمان اتومیوم نیز تماشا کنید. یک نمایشگاه موقت نیز در این محل برگزار می گردد که حدودا سالی یک بار تغییر می نماید؛ برای مثال، نمایشگاه سال 2017 به پروازهای تجاری لوکس در قرن بیستم اختصاص داشت.

در گوی بالایی اتومیوم، رستورانی با منظره پانوراما و گنجایش 140 نفر واقع شده است که دسترسی به آن به وسیله یک آسانسور مهیا است. تا در این رستوران هستید، می توانید با تلسکوپ موجود در آن، منظره گسترده ای از بروکسل را ببینید که تا شهر آنتورپ و بندر و کلیسای جامع آن امتداد دارد.

چهار گوی دیگر نیز به روی گردشگران باز است که دسترسی به آن فقط به وسیله آسانسور وجود دارد؛ آسانسورهایی که از بلندترین نمونه های نوع خود در اروپا به شمار می فرایند. سه گوی بالایی به برگزاری رویدادها اختصاص دارد؛ در حالی که یک گوی برای رویدادهای آموزشی بچه ها در نظر گرفته شده است که در برنامه بازدیدهای معمولی گردشگران قرار نمی گیرد. بچه ها می توانند همراه با پدر و مادرشان، یک شب را در اینجا بخوابند و صبح روز بعد، از یک صبحانه لذیذ لذت ببرند. در مرکز خرید اتومیوم نیز امکان خرید وسایلی مانند لیوان، تی شرت و مجسمه هایی با نماد اتومیوم روی آن، وجود دارد.

جاذبه تماشای اتومیوم، در شمال مرکز شهر در محدوده هیسل واقع شده است و گردشگران می توانند از سایر جاذبه های این حوالی نیز نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر یک پارک موضوعی اروپایی کوچک، پارک موضوعی آبی و مجموعه سینمایی Kinepolis، یک پاویلیون چینی و برج ژاپنی هم در هیسل وجود دارد که همگی در کنار هم، گشت وگذار در این منطقه را تبدیل به سفری خاطره انگیز می نمایند.

شب های اتومیوم هم بسیار تماشای است؛ به خصوص که با روشن شدن چراغ های آن در طول شب، زیبایی این سازه دو چندان می گردد.

تاریخچه اتومیوم

اتومیوم را مهندس اندره واترکین (Andre Waterkeyn) برای نمایشگاه دنیای بروکسل در سال 1958 طراحی کرد. پس از انتها نمایشگاه، فقط سازه اتومیوم در این محل باقی ماند. نمایشگاه دنیای یا ورلد اکسپو، رویدادی بین المللی است که به عنوان نمایشگاه فناوری شروع به کار کرد و در سال های بعد به اتفاقی ملی تبدیل شد. این سازه، نمادی از صلح برای دنیایان است و آندره با طراحی آن می خواست به دنیا نشان دهد که علم و پیشرفت می تواند برترین اتفاق را برای مردم دنیا رقم بزند.

سازه اتومیوم در فاصله سال های 2004 تا 2007 مورد بازسازی نهاده شد و به جای آلومینیوم رنگ پریده و قدیمی که از سال 1958 روی آن قرار داشت، فولاد براق ضدزنگ جایگزین شد. از آنجا که خرید فولاد، به پول زیادی احتیاج داشت، قطعه های آلومینیوم را به عنوان خاطره و یادبود به مردم فروختند. قطعه ای با طول حدود دو متر نیز به قیمت 1000 پوند به فروش رسید. در طول بازسازی، آزمایش هایی برای اطمینان از امنیت آن انجام شد و به علت اینکه امکان سرنگونی سازه با باد 80 کیلومتر بر ساعت وجود داشت، برای افزایش مقاومت، ستونی دیگر به آن اضافه شد.

دسترسی و ساعت بازدید

اتومیوم، در آخرین ایستگاه از خط 6 مترو و خط هفت تراموا واقع شده است که پس از پیاده شدن می توانید با یک پیاده روی کوتاه، به این سازه زیبا و غول پیکر برسید.

بازدیدنمایندگان می توانند هر روز هفته از ساعت 10 صبح تا 18 عصر از این مجموعه تماشا نمایند. از آنجا که بین ساعت 12 تا 14 و 16 تا 18، جمعیت کمتری در اتومیوم حضور دارد، پس بهتر است که بازدید خود را به این ساعت ها موکول کنید.

قیمت بلیط اتومیوم

برای رزرو بلیط اتومیوم می توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید و بعد از آن پرینت بگیرید یا تصویر بلیط را از روی تلفن همراه یا تبلت خود به مأمور مربوطه نشان دهید. خرید بلیط آنلاین از وب سایت آتومیوم، این مزیت را دارد که دیگر احتیاجی نیست در صف بازدیدنمایندگان منتظر بمانید.

قیمت بلیط برای بزرگسالان 18 تا 59 سال، 12 یورو، افراد بالای 60 سال، 9 یورو، نوجوان های 12 تا 17 سال، هشت یورو، بچه ها 6 تا 11 سال، 6 یورو، بچه ها زیر 6 سال و افراد دارای معلولیت، رایگان است.

منبع: کجارو / brussels.info
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1997

به "اتومیوم؛ از پربازدیدترین جاذبه های بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتومیوم؛ از پربازدیدترین جاذبه های بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید