نقدها و نمرات Monster Hunter Rise منتشر شد

به گزارش مجله پیامکی، حدود 6 ماه پیش بود که برای اولین بار خبر معرفی قسمت جدیدی از مجموعه بازی مانستر هانتر یا به فارسی شکارچی هیولا را شنیدیم؛ قسمت جدیدی که با نام کامل Monster Hunter Rise برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد. اکنون که بازی به صورت رسمی عرضه شده است، سایت ها و منتقدان مختلف نقدهای خود را از آن منتشر و نظر خود را درباره این قسمت جدید بیان نموده اند.

نقدها و نمرات Monster Hunter Rise منتشر شد
  • بازی Monster Hunter Rise برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی گردید

بازی مانستر هانتر رایز که چند روز پیش در تاریخ 6 فروردین برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد، اولین بازی مانستر هانتر است که به صورت اختصاصی برای کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ منتشر شده است و البته طبق انتظارات توانسته نظر بسیار مثبت منتقدان را هم به خود جلب کند. قبل از این، فقط پورت بازی Monster Hunter Generations Ultimate که در ابتدا برای کنسول دستی 3DS منتشر شده بود، برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شده بود. البته، این بازی قرار است در سال 2022 برای کامپیوتر هم عرضه گردد. بسیاری از منتقدان باور دارند که کپکام پس از موفقیت بازی مانستر هانتر ورلد تصمیم گرفته این راستا را ادامه دهد و بازی رایز هم در همین راستای بر پایه ای ساخته شده است که بتواند هم هواداران جدیدی را با این مجموعه آشنا کند و هم برای هواداران قدیمی بسیار سرگرم نماینده باشد. اغلب منتقدان به سرگرم نمایندگی بازی اذعان داشته اند و اعلام نموده اند که فرمول مانستر هانتر ورلد در اینجا با تأکید بیشتری اجرا شده است. همچنین با وجود اینکه بسیاری باور داشته اند که ساختار اصلی بازی حداقل نسبت به قسمت قبلی چندان متفاوت نبوده است اما بعضی از ویژگی های جدید به ویژه قابلیت Wirebug که چندین سایت به آن اشاره نموده اند، تأثیر بسیار خوبی روی مبارزات بازی گذاشته است.

در ادامه به خلاصه ای از نظر بعضی از سایت ها و منتقدان به این بازی خواهیم پرداخت.

Gamespot - امتیاز: 9/10

دست وپنجه نرم کردن و جنگیدن با این هیولاهای مهیب هسته اصلی و جداناپذیر تجربه سری بازی های مانستر هانتر است. حتی اگر مانستر هانتر رایز نسبت به دیگر قسمت های این مجموعه اکشن ترین بازی باشد، اما همچنان به صورت معین احساس یک بازی مانستر هانتر را در خود دارد. البته، این موضوع نه باعث شده سطح مکانیک های نقش آفرینی بازی کاهش یابد و نه بخش های خاص مربوط به شکار کردن در آن کمتر گردد. تغییرهای معین مانستر هانتر رایز آن را به یک بازی قابل دسترس تر برای افراد تازه آشنا شده با سری تبدیل نموده است. با این حال، شما همچنان این آزادی عمل را دارید که بازی را مطابق با میل خود تجربه کنید. لحظه لحظه نبرد مبارزات بازی مانند قبل بدون عیب و نقص است و همین موضوع مانستر هانتر رایز را به یکی از بازی های برجسته نینتندو سوییچ تبدیل می نماید.

IGN - امتیاز: 8/10

مانستر هانتر رایز ایده های مانستر هانترهای کلاسیک را با بعضی از بهترین بهبودهای مانستر هانتر ورلد ترکیب می نماید و علاوه بر آن مکانیک های زیاد هوشمندانه جدیدی را هم در خود گنجانده است. همه این ایده های جدید فوق العاده نیستند اما همه آن ها سرگرم نماینده اند؛ معرفی ویژگی Wirebug و تحرک و جنب وجوشی که به مبارزات بازی اضافه می نماید به قدری عالی است که هرگز دوست ندارم آن را رها کنم. محتوای پس از عرضه بازی که کپکام اکنون وعده معرفی آن را می دهد، نمی تواند به این زودی بیاید اما مانستر هانتر رایز همچنان یک گام هیجان انگیز رو به جلو برای تکامل مجموعه به سوی راستاهای تازه است.

VG247 - امتیاز: 4/5

هرچند این بازی از نظر ارائه یک داستان و ماجرای بزرگ شبیه یک بسته کوچکتر می ماند اما ویژگی های جدید بازی باعث شده تا این قسمت انعطاف پذیری بالاتری در کاوش، راستایابی و منابع داشته باشد. باید دید که آیا مانستر هانتر رایز قادر است به اندازه بازی های پیشین سری در مدت زمانی طولانی هواداران را به خود جذب کند یا خیر. البته، تا به حال به ما وعده اضافه شدن هیولاهای بیشتری در ماه آوریل داده شده است.

Game Informer - امتیاز 7.75/10

به غیر از سوارشدن روی هیولاها و حرکت با آن ها و همچنین قابلیت Wirebug که به شما اجازه می دهد به شکلی دیدنی روی دیوارها حرکت کنید، چیز خاصی دیگری وجود ندارد که تجربه مانستر هانتر رایز را نسبت به قسمت های دیگر متمایز کند. مانستر هانتر رایز فاصله زیادی با یک فصل و قسمت جدید از این مجموعه دارد اما با این وجود، اگر به دنبال یک ماجراجویی صیقل خورده و هیجان انگیز با تغییراتی جزئی هستید، باید سری به این قسمت بزنید.

Polygon - بدون امتیاز

مانستر هانتر رایز جنبه قابل دسترس بودن مانستر هانتر ورلد را دنبال نموده و حتی آن را گسترش داده است؛ اما بدون اینکه ویژگی هایی را که این مجموعه را سرگرم نماینده می نمایند، از بین ببرد. در واقع ویژگی هایی همچون مبارزات عمیق و حس رشد و پیشرفت پس از هر دور شکست خوردن همچنان در بازی دیده می گردد. اگر مانستر هانتر ورلد اولین قدم در دوران جدید این مجموعه بوده است، این قسمت راستا را ادامه داده و گامی رو به جلو نهاده است. من با تردیدهای اندکی بازی مانستر هانتر ورلد را به دوستان خود پیشنهاد می دادم اما تنوع گیم پلی رایز و جنب و جوش آن، به لطف قابلیت Wirebug، آن را به تجربه ای واجب برای هواداران مانستر هانتر و همین طور افرادی که به این مجموعه بدبین هستند یا به آن شک و تردید دارند، تبدیل می نماید.

Eurogamer - امتیاز: ضروری

کاری که این قسمت انجام می دهد کافی است تا باور کنم که این بازی ممکن است همان مانستر هانتری باشد که برای همه ساخته شده است. به همان اندازه که مانستر هانتر ورلد این مجموعه را به سوی اثری مین استریم کشاند، این مانستر هانتر رایز است که این موضوع را به یک پدیده جدی تبدیل می نماید و حداقل می تواند در راستا خود تعدادی هوادار جدید به این مجموعه اضافه کند. اگر شما به خاطر چالش ها یا بعضی سیستم های سرمایه گذاری یا حتی اکشن بازی به سراغ مجموعه مانستر هانتر نرفته اید، رایز بهترین کوشش را برای گگرددن راستا جذابیت های مجموعه مانستر هانتر برای همه انجام می دهد. اگر هم مثل من در گذشته شیفته این مجموعه شده اید، مانستر هانتر رایز به همان اندازه که یک بازی ویدیویی می تواند عالی باشد، عالی است.

VentureBeat - امتیاز: 4/5

مانستر هانتر رایز چه به تنهایی (البته با یاری Palico و Palamute) و چه با دیگر شکارچیان به صورت آنلاین عالی است. کپکام سرورهای بازی را برای آنالیز بازی برای ما باز نموده است. وصل شدن و پیوستن به بازی دیگر بازیکنان آسان است و این مرا شگفت زده کرد که تجربه آنلاین بازی چنین احساس روان و راحتی داشت. وقتی بحث کنسول سوییچ به میان می آید، انتظارات من همواره از گنجایش های بخش آنلاین پایین است اما به نظر می رسد که کپکام توانسته این مشکل را رفع کند. البته، باید ببینم که وقتی بازی عرضه می گردد، و سیل بزرگ کاربران به سوی سرورها می آیند، آن زمان شرایط پایداری سرورهای بازی چگونه خواهد بود. راستش را بخواهید، بازی کردن مانستر هانتر رایز به تنهایی برای من خوب است و با آن مسئله ای ندارم. هسته اصلی گیم پلی بر شکار هیولاهای بازی بنا شده تا شما بتوانید به مرور تجهیزات قوی تری را دریافت نموده و قوی تر شوید و با هیولاهای بیشتر و مرگبارتری مبارزه کنید. مانستر هانتر رایز، این فرمول را به شکلی عالی در قالب این اثر در کنسول نینتندو سوییچ اجرا نموده است.

می توانید تمام نمراتی که به بازی داده شده است را در ادامه ببینید؛

  • God is a Geek: نمره 9.5 از 10
  • Easy Allies: نمره 9 از 10
  • Metro Game Central: نمره 9 ز 10
  • Destructoid: نمره 9 از 10
  • The Sixth Axis: نمره 9 از 10
  • Nintendo Life: نمره 9 از 10
  • Nintendo Enthusiast: نمره 4.5 از 5
  • Digital Trends: نمره 4.5 از 5
  • Critical Hit: نمره 9 از 10
  • Washington Post: نمره 90 از 100
  • Gameblogfr: نمره 9 از 10
  • Press Start: نمره 9 از 10
  • GamingBolt: نمره 9 از 10
  • Siliconera: نمره 9 از 10
  • TheGamer: نمره 4.5 از 5
  • IGN Spain: نمره 8.5 از 10
  • GamePro: نمره 82 از 100
  • IGN: نمره 8 از 10
  • GamesRadar: نمره 4 از 5
  • VG247: نمره 4 از 5
  • VideoGamer: نمره 8 از 10
  • GamesBeat: نمره 4 از 5
  • Guardian: نمره ی 4 از 10
  • Game Informer: نمره 7.8 از 10
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1523

به "نقدها و نمرات Monster Hunter Rise منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات Monster Hunter Rise منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید