ممنوعیت کشت برنج در لرستان

به گزارش مجله پیامکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با وجود خشکسالی های اخیر و کمبو منابع آبی کشت برنج در استان طبق مصوبات هیئت دولت ممنوع است و با عاملان آن برخورد قانونی می گردد.

ممنوعیت کشت برنج در لرستان

سید عماد شاهرخی، در گردهمایی هماهنگی سال زراعی با موضوع طرح جهش فراوری در دیمزارها، گفت: طبق ارزیابی و آنالیز ها دیدگاه مقامات عالی وزارت و کارگزاران استانی نسبت به کشاورزی سازمان حهاد کشاورزی و ظرفیت بخش کشاورزی استان به شکل مطلوب تغییر نموده و به عبارتی شاهد نوعی رضایتمندی هستیم که این محصول عملکرد مناسب همکاران بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: وظیفه ذاتی و سازمانی همه ما در روند کار این است که نسبت به هم مسئولیت پذیر باشیم و با خرد جمعی از عملکرد کاری یکدیگر حمایت کنیم و من نیز تعهد اخلاقی و کاری نسبت به همه همکاران دارم و از تمام نیرو ها تمام قد دفاع می کنم، چراکه می دانم سازمان جهاد کشاورزی یکی از ارگان های عریض و طویل استان است که همه مسئولین و کارشناسان مشقت و زحماتی فراوانی در حوزه فراوری و محصولات کشاورزی متحمل می شوند به همین دلیل با اقتدار در جلسات حاضر می شویم و از همکاران دفاع می کنیم.

شاهرخی با اشاره به شرایط گوشت مرغ در لرستان، اعلام کرد: این روز ها در سایر استان ها شاهد توزیع مرغ منجمد بین مردم یا افزایش قیمت هستیم، در شرایطی که در لرستان نه شاهد توزیع مرغ منجمد و نه افزایش قیمت هستیم بلکه توان صادر گوشت مرغ نیز به سایر بازار استان های همجوار هستیم که این فرآیند نتیجه عملکرد و کوشش مناسب همکاران و دستگاه های مرتبط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت دانه روغنی، اعلام کرد: دانه­ های روغنی، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه مالی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می ­کند و توسعه کشت دانه روغنی اعم از کملینا، گلرنگ، گلزا و ... می تواند به عنوان کشت های جایگزین و با بهره وری بالا در محصولات کشاورزی اثر گذار و مفید باشد که در استان شاهد توسعه این کشت هستیم.

وی به مسائل منابع آبی و محدویت کشت برنج در لرستان اشاره نمود و گفت: باتوجه به پیش بینی ها و ارزیابی های کارشناسان در زمینه کمبود منابع آبی در استان اعلام می کنیم که کشت برنج تحت هر شرایطی ممنوع است و استفاده از چاه های آب جهت آبیاری برنج یک خیانت به این سرمایه خدادادی و انسانی بوده و باید اقدامات و ارائه راه حل ها جهت محدویت کامل این کشت در استان صورت گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه از نیرو های مراکز خدمات لرستان حمایت می کنیم، مطرح کرد: هدف ما حمایت از نیرو های مراکز خدمات است و همه ما باید در این حوزه از تمام ظرفیت ها و امکانات جهت حمایت آن ها به کار گیریم، چون به این باوریم فراوری و توسعه در عرصه و در بخش کشاورزی تحقق می یابد و نکات فنی و آموزشی از مؤلفه های این امر است.

منبع: ایسنا

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2102

به "ممنوعیت کشت برنج در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت کشت برنج در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید