مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

به گزارش مجله پیامکی، فاندی، خلیجی واقع در سواحل اقیانوس اطلس بین استان های نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا است که خط ساحلی کوتاهی هم با آمریکا دارد. خلیج فاندی در سال 2009 به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی اعلام شد. این خلیج بزرگ شکلی قیف مانند دارد و بزرگ ترین جزر و مد جهان را که گاهی تا 19 متر هم می رسد ایجاد می نماید. برترین دیدنی های نیوبرانزویک را می توان در امتداد این ساحل پیدا کرد. از جمله این جاذبه ها می توان به سواحل زیبا، فانوس های دریایی، پشته های دریایی، صخره های دریایی، غارها، جهتهای رانندگی دیدنیی و پارک هایی با منظره رویایی اشاره نمود. بازدید از این خلیج را از دست ندهید.

مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

جزیره گراند مانان، یک جامعه ماهیگیری کوچک در نزدیکی دهانه خلیج فاندی است که تنها با قایق می توان به آن دسترسی پیدا کرد. این جزیره که حدود 35 کیلومتر طول دارد و عرض آن به بیش از 10 کیلومتر نمی رسد، نقطه ای عالی برای دیدنی وال ها، پرندگان و دیگر موجودات دریایی در طول فصل های گرم به شمار می رود. بیش از 300 گونه پرنده در این جزیره زندگی می نماید. گراند مانان، بزرگ ترین جزیره از میان جزایر فاندی در خلیج فاندی محسوب می شود. طبق سرشماری سال 2006، این جزیره جمعیتی معادل 2,460 نفر داشته است و بیشتر ساکنین آن در بخش شرقی جزیره زندگی می نمایند.

دماغه انریج، نامی است که به نوک جنوبی جزیره بارن مارش در شهرستان آلبرت داده اند. در اینجا می توانید یک فانوس دریایی کوچک (قدیمی ترین فانوس دریایی در نیوبرانزویک) را ببینید که قدمتش به سال 1838 میلادی باز می شود. در بالای فانوس می توان منظره ها پانورامای زیبایی از خلیج فاندی را دیدن کرد. دماغه انریج بعلاوه یک مرکز تفریحی فضای باز دارد که علاقمندان می توانند در آن زیپ لاین، صخره نوردی و قایق سواری را یاد بگیرند. معلمی در سال 1993 با 6 شاگرد کار خود را در این مرکز آغاز کرد و امروزه این نقطه به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در این منطقه تبدیل شده است.

منبع مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1863

به "مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: جاذبه های نیوبرانزویک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید