ماکارونی تنظیم بازاری به بازار آمد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از اقتصادآنلاین ابراهیم رییسی طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی را به عنوان یکی از راهکارهای دولت خود برای کاهش مسائل معیشتی مردم عنوان نموده است.

ماکارونی تنظیم بازاری به بازار آمد

18 آبان ماه سال گذشته بود که، برای اجرای این طرح مسئولان وزرات جهادکشاورزی سامانه بازرگام را معرفی و اعلام کردند؛ سامانه توزیع هوشمند کالاهای اساسی بازرگام با هدف حذف دلالی های غیرضروری در شبکه توزیع اقلام ضروری و توزیع آن ها با قیمت دولتی یا همان تظیم بازاری آغاز به کار نموده است.

در ابتدا در سامانه بازرگام مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری عرضه می شد و به تدریج به آن ها برنج، شکر، روغن، ماست و پنیر افزوده شد.

در مقطعی نیز با گرانی افسارگسیخته سیب زمینی این محصول با عنوان سیب زمینی تنظیم بازاری در فهرست کالاهای عرضه شده در این سامانه نهاده شد.

البته سامانه بازرگام تا امروز نتوانسته است آنگونه مسئولان عنوان می کردند در تنظیم بازار کالاهای اساسی موثر باشد و کمکی به معشیت مردم بکند چرا که با اشکالات جدی روبرو است. از جمله این اشکالات، تاخیر در تحویل محصولات به مردم، محدود بودن آن به منطقه ها خاصی از کشور و در مواردی نیز گرانی کالاهای عرضه شده در این سامانه نسبت به بازار است.

به طور مثال در مورد سیب زمینی، سامانه بازرگام به عنوان یکی از عوامل گران شدن این محصول معرفی گردید. چراکه قیمت دو کیلوگرم از این محصول در سامانه بازرگام با تخفیف 16هزار تومان ، 26هزار و 800 تومان بود در حالی که همین کالا در سامانه های فروش دیگر 9هزار و 25 تومان قیمت خورده بود و در خرده فروشی ها حداکثر هر کیلوگرم 11هزار تومان به فروش می رسید.

حالا به تازگی این سامانه ماکارونی را نیز به فهرست اقلام تنظیم بازاری اضافه نموده است و هم اکنون می توان ماکارونی 700 گرمی را با برچسب تنظیم بازاری از این سامانه خریداری کرد. به نظر می رسد، اضافه شدن ماکارونی به کالاهای تنظیم بازاری به علت جهش قیمتی آن در پی آزادسازی قیمت آراد صنف و صنعت باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2047

به "ماکارونی تنظیم بازاری به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکارونی تنظیم بازاری به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید