ارزش سبد کالابرگ الکترونیکی، یارانه هیچ کس با کالابرگ الکترونیکی قطع نمی گردد

به گزارش مجله پیامکی، مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی اطمینان دارد که با اجرای این طرح یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و کالابرگ الکترونیکی به منظور حمایت از معیشت و یاری به سبد غذایی خانوار در حال اجراست.

ارزش سبد کالابرگ الکترونیکی، یارانه هیچ کس با کالابرگ الکترونیکی قطع نمی گردد

به گزارش ایسنا، حمید فرداد با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان گفت: مردم در این سه استان می توانند از تمام فروشگاه های موجود خرید خود را انجام بدهند.

وی از تمام فروشگاه ها در این سه استان دعوت کرد تا درصورت تمایل برای عضویت در سامانه اپلیکیشن شما را از سایت shoma.sfara.ir دانلود نمایند.

به گفته مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی، ثبت نام و فعال سازی تمام فروشگاه ها در این سه استان آغاز شده و اعتبار افراد برای آنکه امکان خرید پیدا نمایند، شارژ می گردد.

فرداد با اشاره به بعضی ابهامات از جانب مردم درباره این طرح گفت: ممکن است بعضی در مراجعه به سامانه نگرانی داشته باشند، ولی با اطمینان اعلام می کنیم که این طرح کاملا اختیاری است و یارانه هیچ کسی قرار نیست قطع گردد و خانوار ها می توانند یکماه زودتر از مبلغ یارانه خودشان خرج نمایند.

وی با اشاره به فهرست اقلام مشمول طرح درباره ارزش ریالی سبد، گفت: سبد 10 قلمی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ 530 هزار تومان ارزش دارد که اگر این مبلغ به دلایلی از جمله تورم احتمالی به 550 هزار تومان افزایش یابد، سهم مردم همان 235 هزار و 750 تومانی است که در جدول ثابت باقی می ماند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان در یک گفت وگوی تلویزیونی، درباره هدفگذاری توسعه و اجرای طرح در استان های دیگر اظهار کرد: کوشش بر این است که سرعت و دقت کار با حفظ متناسب سازی کار در سراسر کشور انجام گردد. در طول این هفته سه استان گیلان، قزوین و مرکزی علاوه بر هرمزگان فعال خواهند شد و پس از آن طرح را در سطح کل کشور ارتقاء خواهیم داد.

فرداد تاکید نمود: نگاه ما در حال حاضر فراگیری صددرصدی طرح است تا کل کشور را به نقطه حداقلی خوب برسانیم، ولی اینکه همه فروشگاه ها را فعال کنیم، ضروری است که فرایند های خاص خود را طی کند.

وی بعلاوه درباره اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح در سال 1402 گفت: اینکه در سال آینده طرح ادامه می یابد یا نه، باید سیاستگذاران پاسخ بدهند، چون ما مجری کار هستیم، ولی ظاهر قضیه این است که ادامه دار خواهد بود. در حال حاضر مصاحبه های تخصصی در حال اجرا است و امیدواریم مجلس موفقیت طرح را آنالیز کند و با دولت در میان بگذارد.

طرح کالابرگ الکترونیکی در گام نخست به شکل آزمایشی در استان هرمزگان به اجرا درآمده است. طبق گزارش ها آمار تراکنش در هرمزگان به حدود 4000 مورد رسیده و 1.5 میلیارد خرید به وسیله سامانه ظرف 14 روز گذشته اجرا شده است که نقطه قوت و موفقیتی درخور برای اجرای این طرح به شمار می رود.

در حاشیه جلسه هیات دولت، سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که سه استان گیلان، قزوین و مرکزی به طرح کالابرگ الکتروینکی متصل شده اند و طی هماهنگی انجام شده با فروشگاه های زنجیره ای در آینده نزدیک به شکل سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرایی خواهیم کرد.

وی تاکید نمود که این طرح حتما تا آخر سال به صورت سراسری اجرا می گردد و دولت بنایی ندارد که یارانه نقدی را حذف کند، اما تکلیف قانونی است که کالابرگ الکترونیکی هم باشد.

آنطور که وزیر کار گفته این طرح اختیاری است و مردم می توانند یا کالابرگ الکترونیکی را انتخاب نمایند یا یارانه نقدی را و قیمت ها براساس نرخ شهریور سال 1400 است. دولت بنا دارد برای کالا های اساسی از ارز نیمایی استفاده کند و افزایش قیمت در این زمینه معنا ندارد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر مردم در چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز و متصل به شبکه شما (شبکه ملی اعتبار) نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده نمایند. گفتنی است که این طرح برای فروشندگان اختیاری است و فروشندگان صنف خواربار، لبنیات، پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف می توانند با مراجعه به نرم افزار های بازار و مایکت یا به وسیله درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی شما و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به این سامانه متصل شوند.

تسویه حساب و واریز مبالغ خرید های اعتباری مشابه تسویه با فروشندگان به وسیله کارتخوان است و به گفته مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی، اتصال به این طرح کاملا رایگان بوده نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای به وسیله فروشندگان نیست. پول خرید کالا نیز 48 ساعته به حساب فروشنده یا مغازه دار واریز می گردد.

نحوه خرید 10 قلم کالای پیش بینی شده در کالابرگ الکترونیکی به این نحو است که در این طرح، اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می توان 10 قلم کالای اساسی را خریداری کرد. درواقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار به حساب فرد (سرپرست خانوار) واریز می گردد تا 10 قلم کالای مدنظر در این طرح را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد. هر سرپرست خانوار به میزان تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می تواند از کالا های مذکور خریداری کند که مانند خرید های معمولی با کارت بانکی انجام می گیرد و بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کم می گردد و در بیستم هر ماه به جای مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز می گردد. چنانچه تمایل به خرید کالای الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه های آینده وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2171

به "ارزش سبد کالابرگ الکترونیکی، یارانه هیچ کس با کالابرگ الکترونیکی قطع نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش سبد کالابرگ الکترونیکی، یارانه هیچ کس با کالابرگ الکترونیکی قطع نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید