لزوم توسعه حمل و نقل عمومی برای مدیریت ترافیک شهری

به گزارش مجله پیامکی، معاون عمرانی وزیر کشور گفت: توسعه حمل و نقل عمومی احتیاج ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

لزوم توسعه حمل و نقل عمومی برای مدیریت ترافیک شهری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران مهدی جمالی نژاد در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور که با حضور نمایندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار گردید؛ گفت: توسعه حمل و نقل عمومی احتیاج ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

وی افزود: باید در طرح های توسعه شهری موضوعات و مسائلی نظیر روان سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و مهم تر از همه تعریض پیاده رو ها در شهر مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور توضیح داد: به هر مقدار که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت آلودگی و مساله ترافیک مدیریت و کنترل می گردد.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به روز رسانی توضیح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری، گفت: مطابق این طرح در شهر های زیر 200 هزار نفر جمعیت مسائلی نظیر ایمن سازی، تقویت حمل و نقل پاک، روان سازی به صورت جدی تر دنبال می گردد.

در جلسه امروز بعلاوه طرح جامع حمل و نقل شهر نجف آباد اصفهان هم مورد تصویب نهاده شد و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2058

به "لزوم توسعه حمل و نقل عمومی برای مدیریت ترافیک شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه حمل و نقل عمومی برای مدیریت ترافیک شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید