طراح پلی استیشن 5 از تأثیر توسعه دهندگان بر سخت افزار این کنسول می گوید

به گزارش مجله پیامکی، پلی استیشن 5 با یک طوفان فکری ساده شروع به کار کرد. حداقل این چیزی است که مارک سرنی، معمار اصلی سخت افزار این کنسول می گوید.

طراح پلی استیشن 5 از تأثیر توسعه دهندگان بر سخت افزار این کنسول می گوید

در یک ویدیوی نو از کانال Wired در یوتیوب، سرنی توضیح می دهد که سونی چگونه پلی استیشن 5 را ساخته و به جزئیات این موضوع می پردازد که دلیل انتخاب هر جزء چه چیزی بوده است و چگونه همه آن ها به تقویت این سیستم کمک می کنند. فراتر از تمام صحبت های فنی درباره واحدهای پردازش گرافیکی، درایوهای SSD و محاسباتی که پشت قابلیت ردیابی پرتو بوده است، او همچنین به افرادی که به سونی در اولویت بندی باید و نبایدهای کنسول کمک کرده اند، اشاره کرد.

سرنی با صحبت درباره حرفه چهار دهه ای خود به عنوان یک توسعه دهنده با تجربه کار روی بازی هایی مانند Marble Madness و کرش بندیکوت شروع می کند و سپس به بحث درباره اینکه سونی چگونه نظرات توسعه دهندگان را در طراحی سخت افزار و نرم افزار پلی استیشن 5 در نظر می گیرد، می پردازد. او بیان نمود:

در جلسه طوفان فکری اولیه ، تیم سرنی فهرستی از ویژگی های مد نظر برای پلی استیشن 5 تهیه کرد. این فهرست شامل تمام ویژگی هایی که به پلی استیشن 4 راه نیافتند، به علاوه یک سری ایده های نو بود. همچنین طبق گفته خود سرنی، فهرست طولانی تری از همه چیزهایی که جامعه بازی سازان دوست دارند ببیند، وجود داشت.

به عنوان مثال، یکی از درخواست های توسعه دهندگان، وجود حافظه ای SSD با سرعت خواندن حداقل 1 گیگابایت در ثانیه بود. سرنی به نقل از تیم سوینی، بنیانگذار اپیک گیمز، عنوان می کند که فناوری هارد دیسک های نه چندان سریع در کنسول های قبلی، دست توسعه دهندگان را بسته نگه داشته است. سونی در نهایت تصمیم گرفت در پی یک درایو بسیار سریع تر باشد تا به توسعه دهندگان فضای بهتری بدهد. گفتنی است که SSD موجود در کنسول نهایی، قادر به خواندن اطلاعات خام با سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه است.

به گفته سرنی، این یک پدیده بسیار نو برای سازندگان سخت افزار است که توسعه دهندگان نرم افزار را وارد فرآیند طراحی کنند. او اشاره می کند که شخصا قصد داشته با توسعه دهندگان صحبت کند، زیرا خودش روی بازی هایی در گذشته کار کرده است. سرنی در ادامه گفت:

در نهایت بیشتر زمان ویدیو اطلاعات نسبتا فنی ارائه می دهد زیرا مارک سرنی به تجزیه و تحلیل سخت افزار پلی استیشن 5 می پردازد. با این حال نگاهی به چگونگی ساخت آخرین نسل از کنسول های پلی استیشن و کنترلرهای دوال سنس از طریق تیم طراحی کنسول، جذابیت های خاص خود را دارد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1877

به "طراح پلی استیشن 5 از تأثیر توسعه دهندگان بر سخت افزار این کنسول می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح پلی استیشن 5 از تأثیر توسعه دهندگان بر سخت افزار این کنسول می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید