ضعف قوانین در حمایت از بچه ها

به گزارش مجله پیامکی، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاثیر دوران کودکی در داشتن جوانان سالم در آینده، قوانین حمایتی حوزه بچه ها را ضعیف توصیف کرد.

ضعف قوانین در حمایت از بچه ها

محمدمهدی تندگویان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به حادثه قتل دختر نوجوانان گیلانی به دست پدر خود گفت: وقوع این حوادث بیش از هرچیز به ضعف رابطه خوب بین والدین با فرزندان و عدم توجه به نیازهای روز جوانان و نوجوانان برمی شود.

وی اضافه نمود: این درحالیست که ما بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی داخل یک خانواده، قومیت یا استان را درگیر بحث های سیاسی نموده و به جای فرهنگ سازی درست، ضدفرهنگ فراوری می کنیم.

تندگویان ادامه داد: به نظر می رسد به دنبال فرهنگ سازی نادرست در حال حاضر ارزش آبرو افراد در بعضی اقشار بیشتر از ارزش جان یک انسان است و به خودشان اجازه می دهند جان یک انسان را بگیرند.

معاون امور جوانان با انتقاد از این که قوانین حمایتی حوزه بچه ها ضعیف است، توضیح داد: زمانی که بچه ها به درستی حمایت نشوند و از گزند آسیب ها در امان نباشند نباید انتظار داشت زمانی که به سن جوانی می رسند، نسل سالم و پویایی باشند، این درحالیست که هنوز برای برخورد مناسب با کودک آزاری به ویژه کودک آزارانی که داخل خانه بچه ها هستند، قانون بازدارنده ای نداریم.

تندگویان ادامه داد: به نظر می رسد حقوقی که برای اولیاء قائل می شوند باعث شده هرساله این نوع برخوردها افزایش یابد به همین دلیل بازبینی و یاری علما در این گونه مباحث شرعی و قانونی یاری کننده خواهد بود. در عین حال برخوردها در خصوص بچه ها باعث شده این اتفاقات ادامه دار شوند درحالی که ترویج فرهنگ ارتباطی سالم نیز می توانست از این اتفاقات پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 974

به "ضعف قوانین در حمایت از بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف قوانین در حمایت از بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید