نخستین گردشگران تاریخ چه کسانی بوده اند؟

به گزارش مجله پیامکی، اختراع پول توسط سومری ها (بابلی ها) و فعالیت های تجاری اولیه در حدود 4 هزار سال پیش زمینه را برای شکل گیری دورانی جدید از گردشگری فراهم ساخت. سومریها نه تنها پول را اختراع کردند و توسعه تجارت را موجب شدند، بلکه خط میخی و چرخ را نیز اختراع کردند. بنابراین باید آنها را بنیان گذاران کسب و کار سفر تلقی کرد. امروزه مسافران هزینه های سفر خود را نقدی یا غیر نقدی پرداخت می نمایند. پنج هزار سال پیش کشتی های تفریحی از مصر سازمان دهی شدند و آغاز به فعالیت کردند.

نخستین گردشگران تاریخ چه کسانی بوده اند؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تابستان 99 کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

احتمالاً اولین سفر با اهداف صلح آمیز و انجام دادن فعالیت گردشگری توسط ملکه سرزمین پانت (Punt) در ساحل شرقی آفریقا و ملکه هاتشبسات (Hatshepsut) حدود 148 سال قبل اجرا شده است. توضیحات این سفر بر دیوارهای معبد دیر ال بحری (Deir el Bahri) در لوکسور (Luxor) به ثبت رسیده است. این متون و نقش برجسته ها در میان کمیاب ترین آثار هنری قراردارند و بدلیل زیبایی و کیفیت هنری و نقش برجسته ها در میان کمیاب ترین آثار هنری واقع شده است و بدیل زیبایی و کیفیت هنری منحصر به فردشان تحسین و تمجید همگان را برانگیختند. بر پایه های مجسمه های ممنن (Memnon) در ثبت اسامی گردشگران یونانی در قرن پنج میلادی به ثبت رسیده است.

در حدود 2700 سال پیش فراعنه با استفاده از سنگهای ساختمانی بی شماری که در مجاورت دره نیل وجود داشت به ساخت معابد خود پرداختند. آنها معابد جوسر و مجسمه ابوالهل و اهرام ثلاثه در گیزا و مجموعه ای از اهرام را در ابوشیر بنا کردند. این شگفتی ها خود موجب جذب گردشگران زیادی از مناطق گوناگون، از جمله حکومت پادشاهی جدید آن موقع در فاصله زمانی 1200 تا 1600 سال قبل شد. هرکدام از این بناها مکانی مقدس تلقی می شوند. بنابراین بازدید کنندگان لحظاتی را صرف عبادت در آن جا می کردند. هرچند که انگیزه اصلی آنها حس کنجاوی یا گذران اوقات فراغت بود و نه انجام دادن آداب مذهبی.

شواهد گوناگونی دال بر حضور گردشگران در این مناطق با بر جای گذاردن نوشته های گوناگونی برآثار به چشم می خورد. آنها نیز مانند سایر گردشگران اعصار گوناگون علاقمند بوده اند که آثاری را از بازدید خود بر جای بگذارند. بعضی با شتاب نام خود را حک نموده اند و بعضی با اشیای تیزی نام خود را بر سنگها می تراشیده اند. روش دوم چنان رایج بوده است که اصطلاح خاص خود، یعنی گرافیتی را دارد که به زبان ایتالیایی به معنای قلمزنی است.

دومین ویژگی در خور تأمل گردشگران تمایل داشتن آنها به خریدن سوغاتی بوده است. هارخوف، سفیر فرعون به سودان، از این کشور میمونی را که آموزش دیده بود برای حاکم خود سوغاتی آورد. مصری های قدیم کالاهایی خاص را از خارج کشور برای خانواده و خویشاندان خویش هدیه می آوردند، 1800 سال پیش متنی با این مضمون را شاه زاده ای جوان نوشته بوده است. من تا کنون برای هیچ چز گران بهایی درخواستی ننوشته ام. اما اگر می خواهی حق پدری را، که به گردن من داری برجای آوری، برای من زنجیره ای از دانه های گران بها بیاور که بتوانم آن را به دور سرم ببندم.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 650

به "نخستین گردشگران تاریخ چه کسانی بوده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گردشگران تاریخ چه کسانی بوده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید