شیائومی فردا یک خودروی الکتریکی رونمایی می نماید

به گزارش مجله پیامکی، همانطور که می دانید، شیائومی قرار است طی رویدادی در تاریخ 9 فروردین، از تعدادی محصول جدید شامل گوشی های هوشمند می 11 پرو و ولترا، مدل جدید گوشی می میکس و فناوری های جدید رونمایی کند. امرو اما خبری منتشر شد مبنی براینکه شیائومی میخواهد در کنار این محصولات از یک خودروی الکتریکی نیز رونمایی کند.

شیائومی فردا یک خودروی الکتریکی رونمایی می نماید

به نقل از پایگاه خبری Reuters، شیائومی در نظر دارد محدوده فعالیت های خود را در حوزه فناوری گسترش داده و به جمع شرکت هایی اضافه گردد که در زمینه فراوری خودروهای الکتریکی فعالیت می نمایند. خبر عجیب و در عین حال جالبی بود چرا که طی چند روز اخیر هیچ جزئیاتی مبنی بر کوشش شیائومی برای ساخت یک خودروی الکتریکی منتشر نشد و اگر هم قرار بود خبری باشد، در رابطه با اپل بود که مدت هاست شنیده می گردد روی ساخت چنین محصولی مشغول به کار است.

طبق شنیده ها شرکتی که وظیفه ساخت این خودروی الکتریکی را بر عهده خواهد داشت، Great Wall Motors است؛ شرکت چینی فراورینماینده خودرو که ساختمان مرکزی آن در استان هبئی چین واقع شده. اگر تا به امروز در رابطه با این شرکت چیزی نشنیده اید باید بگوییم Great Wall Motors عظیم ترین فراورینماینده خودروهای شاسی بند و خودروهای وانت بار در کشور چین است. با توجه به گزارشی که در سال 2016 منتشر شد، این شرکت توانست در سراسر دنیا بیش از 1 میلیون خودرو بفروشد که آنقدری زیاد هست که بخواهیم آن را یک شرکت باتجربه در این زمینه قلمداد کنیم.

با این حال، گفته می گردد Great Wall Motors هرگونه فعالیت در فراوری یک خودروی الکتریکی را تکذیب کرد. حال منتظریم ببینیم شیائومی در این باره چه می گوید. چون منابع داخلی معتقدند این همکاری در حال شکل گیری است و دلیل تکذیبیه شرکت خودروساز هم احتمالا به این خاطر بوده که فعلا همه چیز نهایی نشده. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که شیائومی میخواهد این خودروی الکتریکی را با برند خود راهی بازار کند منتها در ساخت آن از تجربه و امکانات شرکتی نظیر Great Wall Motors یاری خواهد گرفت. درست مانند کاری که اپل قصد انجام آن را دارد.

  • خودروی اپل چه نوآوری هایی می تواند داشته باشد؟

استفاده از چنین استراتژی برای ورود به یک حوزه کاری برای شرکت هایی نظیر شیائومی که تا به امروز در زمینه فراوری خودروهای الکتریکی هیچگونه تجربه ای نداشتند آغاز خوبی به حساب می آید. البته شرکت چینی در سبد محصولات خود یک اسکوتر برقی دارد که پیروز شد از لحاظ فروش، رتبه 1 آمازون انگلستان را از آن خود کند. در کل قاره اروپا هم این اسکوتر برقی محبوبیت زیادی دارد. اما خب طبیعتا خودروی الکتریکی را نمی توان با یک اسکوتر برقی مقایسه کرد و برای ساخت مورد اول قطعا به تجربه شرکتی شخص ثالث احتیاج است.

همانطور که اشاره شد، شیائومی فردا طی رویدادی از گوشی های سری می 11 خود رونمایی می نماید که شامل دو گوشی می 11 پرو و اولترا می شوند. مدل جدید می گوشی می میکس و دست بند هوشمند را هم باید به این جمع اضافه کنیم اما رویترز معتقد است یک خودروی الکتریکی هم عنصر غافلگیری این جمع خواهد بود.

در بالا به این نکته نیز اشاره کردیم که تا به این لحظه تیزرها و خبرهای زیادی در رابطه با رویداد فردا منتشر شده و خود شیائومی هم آن ها را در شبکه های اجتماعی مختلف با کاربران به اشتراک گذاشت اما در هیچ یک از آن ها به خودروی الکتریکی اشاره نشد. به همین خاطر به نظر می رسد خودروی الکتریکی لحظه آخر رویداد و طی یک حرکت غافلگیرنماینده رونمایی می گردد.

حال باید منتظر ماند و دید فردا چه اتفاقاتی رخ می دهد. چون بالاخره به هر دلیلی ممکن است همکاری بین دو شرکت رخ ندهد که در نتیجه آن، خبری هم از خودروی الکتریکی یاد شده نخواهد بود. هرچند کاربران و علاقه مندان به محصولات شیائومی به اندازه کافی بابت معرفی گوشی های جدید هیجان زده هستند و قطعا رویداد فردا، اتفاق جذابی برای بسیاری از آن ها خواهد بود.

  • شیائومی می 11 اولترا با فناوری انقلابی باتری رونمایی می گردد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1522

به "شیائومی فردا یک خودروی الکتریکی رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی فردا یک خودروی الکتریکی رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید