شناسایی مهاجران سنگاپور با اسکنرهای چشم

به گزارش مجله پیامکی، موضوع امنیت فرودگاه ها و ترمینال ها و همچنین شناسایی مسافران بویژه مهاجران برای کشورهای مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا آنجا که حالا دیگر فناوری های نوین در بیشتر مبادی ورودی کشورها حرف نخست را برای تشخیص و احراز هویت افراد می زند.

شناسایی مهاجران سنگاپور با اسکنرهای چشم

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

هرچند سطح استفاده از فناوری در کشورهای مختلف تفاوت هایی با یکدیگر دارد اما باید گفت که سنگاپور یکی از کشورهایی محسوب می گردد که همه کوشش خود را به کار گرفته تا از آخرین دستاوردهای تکنولوژی استفاده کند و امنیت مبادی ورودی اش تضمین گردد. سنگاپور در تمام ایست های بازرسی مهاجرت، برای تشخیص هویت مهاجران و مسافران از روش های بیومتریک شناسایی چهره و همچنین عنبیه چشم به عنوان شناسه اصلی استفاده می نماید و عملاً آن را تا حد زیادی جایگزین اثر انگشت مسافران و مهاجران نموده است.

اداره مهاجرت و ایست های بازرسی سنگاپور (ICA) خاطرنشان کرد که اسکنرهای عنبیه و چهره را از ماه ژوئیه در تمام نقاط مهاجرت اتوماتیک و دستی مستقر در سالن های مسافربری ایستگاه های بازرسی زمینی، دریایی و هوایی سنگاپور راه اندازی نموده است. این ترمینال ها شامل ترمینال 4 فرودگاه چانگی، ترمینال کشتی Tanah Merah و ایستگاه های بازرسی Tuas و Woodlands می شوند که با مرز شمالی مالزی همسایه هستند.

درواقع آنچه سنگاپور را از تطبیق اثر انگشت مسافران دور نموده و به فناوری های بیومتریک سوق داده، این است که این موضوع اندکی زمان بر است و ازسوی دیگر در بعضی افراد به دلیل سن بالا یا وجود زخم یا خشکی دست، عملاً به سختی می توان اثر انگشت آنها را با نمونه اصلی تطبیق داد و این موضوع خود می تواند چالش هایی را به وجود آورده و حتی زمینه ساز ورود مهاجران با مشکلاتی خاص گردد. ازآنجا که این کشور کوشش های گسترده ای در جهت تأمین امنیت داشته، استفاده از فناوری های نوین را در صدر امور خود قرار داده است. به همین دلیل اداره مهاجرت و ایست های بازرسی سنگاپور (ICA) با همکاری آژانس علمی و فناوری Home Team، سیستم های جدید مجهزی را که از اطلاعات عنبیه و چهره مسافران استفاده می نمایند جایگزین اثر انگشت به عنوان شناسه اصلی بیومتریک برای ترخیص مهاجرت نموده اند و حالا دیگر از اثر انگشت تنها به عنوان گزینه ثانویه برای افراد ناموفق در اسکن عنبیه و صورت استفاده می گردد.

هرچند این سیستم تشخیصی از مدت ها قبل در فرودگاه های مالزی مورد توجه نهاده شد اما ازآنجا که این سیستم ها با مشکلاتی همراه بودند و هنوز در مراحل آزمایشی قرار داشتند در کانون توجه قرار نگرفته بودند و تنها در مواردی خاص از آنها استفاده می شد. اما حالا با توجه به توسعه و پیشرفت فناوری های تشخیصی، روش های بیومتریک شناسایی چهره و عنبیه، روش های قابل اعتماد تری را برای شناسایی افراد فراهم می نمایند.

سخنگوی ICA گفت: درحالی که اسکن عنبیه نزدیک به 250 نقطه ویژگی را برای مطابقت افراد با هویت شان فراهم می نماید، یک اثر انگشت فقط 100 نقطه ویژگی دارد و همین یک موضوع کافی است تا ما دیگر به روش تطبیق اثر انگشت در مبادی ورودی کشور توجه چندانی نداشته باشیم. وی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه تجهیزات ویژه ای برای انجام اسکن عنبیه ضروری است و این تجهیزات نسبتاً گران قیمت هستند، باعث می گردد که کمتر مورد سوء استفاده قرار بگیرند. سخنگوی ICA همچنین یادآور شد از ژانویه 2017 تا به امروز به صورت راندوم برای اقامت دائم مهاجران در مالزی از این روش استفاده می شد ولی قرار است تا سرانجام 2020 صددرصد احراز هویت مسافران در مبادی ورودی به وسیله فناوری اسکن عنبیه و چهره به طور همزمان انجام گیرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1210

به "شناسایی مهاجران سنگاپور با اسکنرهای چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مهاجران سنگاپور با اسکنرهای چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید