شرط سناتور جمهوریخواه برای نقل مکان رنگین پوستان

به گزارش مجله پیامکی، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی گفت که افراد رنگین پوست می توانند به هر کجا در این ایالت نقل مکان کنند تا زمانی که محافظه کار و نه لیبرال باشند.

شرط سناتور جمهوریخواه برای نقل مکان رنگین پوستان

به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، گراهام این سخنان را در مجمعی عمومی اعلام کرد.

در جریان این نشست، یکی از مجریان از گراهام برنامه درمورد ناآرامی های آغاز شده پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست آمریکا سوال کرد و وی گفت که تصور نمی کنم نیروهای پلیس به طور فطری نژادپرست باشند.

این سناتور آمریکایی اضافه نمود: نکته ای که می توانم بدون تردید بگویم این است که شما می توانید یک آمریکایی آفریقایی تبار باشید و به سنا راه یابید، فقط باید ارزش های کشور ما را به اشتراک بگذارید.

وی به سناتور تیم اسکات تنها سناتور جمهوریخواه سیاهپوست و نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی که اصالتا هندی تبار است به عنوان نمونه هایی از رنگین پوستانی نام برد که به گفته وی به دلیل ارزش هایشان پیروز بوده اند.

گراهام که با رقابت سختی در برابر جیمی هریسون رقیب سیاهپوست دموکرات خود برای انتخاب مجدد روبه روست، درمورد آنچه وی سابقه خوب آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت کارولینای جنوبی نامید، مبالغه و از دانشگاه ها و کالج های سیاهپوست حمایت کرد.

وی اضافه نمود: من به همه اهمیت می دهم، اگر شما یک جوان آمریکایی آفریقایی تبار یا یک مهاجر باشید، می توانید به هر کجا در کشور بروید، فقط باید محافظه کار باشید نه لیبرال.

سخنان گراهام با واکنش سریع دموکرات ها و منتقدان از جمله شخص هریسون همراه بود. هریسون گفت: لیندسی گراهام انتها قسمت آرام را با صدای بلند گفت. او فقط به کارولیناهای جنوبی ای اهمیت می دهد که به حزب سیاسی وی تعلق داشته باشند.

وی اضافه نمود: این موضوع درباره احزاب سیاسی نیست. این مساله درمورد چپ در برابر راست نیست، بلکه درمورد راست در برابر غلط است.

جیمی ویلیامز مشاور سیاسی کارولینای جنوبی نیز از سخنان گراهام انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: سفیدپوستان دیگر مجبور نیستند به سیاهپوستان بگویند چطور فکر کنند یا رای دهند. ذهنیت قرن نوزدهمی شما در کارولینای جنوبی مورد استقبال نیست.

اریک سوآلول کننده دموکرات کالیفرنیا در کنگره نیز سناتور گراهام را مورد تمسخر قرار داد و گفت که ظاهرا سخنان وی نتیجه تب یا استفاده از داروی استروئید است. وی به تب ناشی از ابتلا به کرونا و استفاده از استروئید خانواده داروهای مورد استفاده برای کاهش علائم شدید این بیماری اشاره داشت.

گراهام که رئیس کمیته قضایی سنای آمریکاست، با کنندگان مبتلا به کرونا در تماس مستقیم بوده است.

رقابت بر سر کرسی ایالت کارولینای جنوبی در سنا سرعت بالایی یافته است و برخی از نظرسنجی ها از رقابت نزدیک گراهام و هریسون خبر می دهد.

درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی، موجی از اعتراض های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و سایر کشورهای جهان را فرا گرفت و معترضان خواستار برقراری عدالت و مبارزه با نژادپرستی شدند.

درک شاوین افسر سابق پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید، راه نفس کشیدن را بر وی بست و باعث مرگ او شد.

این افسر با چند مورد اتهام از جمله قتل درجه 2 روبرو شد و انتها به قید وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد.

اعتراض های آمریکا که بیشتر شهرها و ایالت های این کشور را فرا گرفت، در مواردی همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1214

به "شرط سناتور جمهوریخواه برای نقل مکان رنگین پوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط سناتور جمهوریخواه برای نقل مکان رنگین پوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید