کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنظینه ووهان خارج شدند

به گزارش مجله پیامکی، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) که برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا به چین سفر نموده اند، روز گذشته (پنجشنبه) و بالاخره پس از 14 روز، از قرنطینه خارج شدند و کار خود را شروع کردند

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنظینه ووهان خارج شدند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اعضای سازمان جهانی بهداشت دو هفته پیش به ووهان رفتند و اکنون پس از گذراندن 14 روز در قرنطینه کار خود را در این شهر آغاز کردند؛ شهری که گفته می گردد بیماری ریوی کووید19 برای نخستین بار در آنجا عوارض خود را نشان داد.

هدف 13 عضو گروه کارشناسی بین المللی این است که دریابند ویروس سارس کوو2 نخستین بار از کجا آغاز شده و چگونه گسترش یافته است.

بر پایه آنالیز های ژنتیک گمان می رود که ویروس از نوعی خفاش به حیوانی دیگر منتقل شده و سپس به انسان سرایت نموده است.

با این حال بعضی حدس هایی هست مبنی بر این که ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون سرایت نموده است.

تیم سازمان جهانی بهداشت بر آن است که مصاحبه ها و پژوهش هایی در بیمارستان ها و بازار های حیوان فروشی انجام دهد تا به نخستین علایم پاندمی برسد.

از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، حدس ها درباره پنهان کاری دولت چین و حتی منشاء آزمایشگاهی این ویروس به شدت مطرح بوده، اما چین این احتمال را به طور کامل رد نموده است. از سوی دیگر مقامات چین نیز دولت جدید آمریکا را به سیاسی کاری در خصوص شیوع جهانی ویروس کرونا متهم نموده است.

گزارش ها حاکیست که چین تا حد زیادی ویروس را مهار نموده است به گونه ای که امروزه موارد محدودی از آن، تنها در مناطقی محدود دیده می گردد و به محض پیدایش هر مورد تازه، کل منطقه در محاصره کامل قرار می گیرد.

بنابر گزارش دویچه وله، دولت چین از انتها ژانویه 2020 در شهر های عظیم این کشور محدودیت های شدیدی شامل منع تردد، قطع تماس های فردی و تست گیری وسیع از شهروندان اعمال نموده است.

براساس گزارش های رسمی، شمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تا به امروز به بیش از 102 میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1418

به "کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنظینه ووهان خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنظینه ووهان خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید