شبکه ملی اطلاعات از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری می کند

به گزارش مجله پیامکی، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: یکی از مهم ترین فعالیت ها در جلوگیری از مهاجرت روستا نشینان به شهر وجود شبکه ملی اطلاعات بوده که به خوبی در حال گسترش است.

شبکه ملی اطلاعات از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از دسترسی 1034 روستا به شبکه ملی اطلاعات که صبح امروز در ساختمان مرکزی شرکت ایرانسل برگزار گشت،گفت: آمار می گوید در دولت یازدهم و دوازدهم سهم روستا ها از شبکه ملی اطلاعات زیر 30 درصد بوده که اکنون به بالای 96 درصد رسیده است که نشان از تلاش وزارت ارتباطات دارد.

وی اضافه کرد: یکی از بیشترین فعالیت ها برای ماندگاری روستاها که از مهاجرت مردم جلوگیری کرده است موضوع شبکه ملی اطلاعات بوده است. در دولت تدبیر و امید روستاها بیش از 3 برابر نسبت به دولت های قبلی به شبکه ملی متصل شده اند .

امید شرح داد: در حال حاضر هفته ای 40 روستا به شبکه آبرسانی متصل می شود و روزانه 35 روستا به حمل و نقل جاده ای مجهز شده و 100 روستا به طور هفته ای به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود این در حالی است که بیش از 13 هزار میلیارد تسهیلات به روستاها داده ایم. عمده خدمات زیرساختی روستاها مربوط به شبکه ملی اطلاعات است.

وی ادامه داد: امروز سهم اشتغال روستائیان از سبد اشتغال کشور از 5 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به رشد توسعه در بومگردی کشور اشاره کرد و گفت: بومگردی روستاها قبل از دولت دوازدهم 200 روستا بوده است، اما امروز به دو هزار و 200 رسیده است و این رشد چشمگیر روستاهای کشور ما را در این دولت نشان می دهد.

امید یادآور شد: این نوید را به روستاییان می دهم، اتفاقاتی که در عرصه روستاهای کشور رخ داده است، قطعاً می تواند مهاجرت معکوس مردم را به روستاها را رقم بزند و ما تا امروز تحول بسیاری را در دهداری ها و روستاهای کشور داشته ایم.

امید اضافه کرد: حجم اعتبار دولت به روستاها رشد قابل توجهی داشته است به طوری که 70 درصد اعتبارات به روستاها مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1042

به "شبکه ملی اطلاعات از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید