سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی برگزار گردید ، 107 مقاله ارسالی پذیرفته شدند

به گزارش مجله پیامکی، سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی، به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار گردید.

سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی برگزار گردید ، 107 مقاله ارسالی پذیرفته شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی، به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار گردید.

اسداله تیموری، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این همایش گفت: در استان های شمالی در برابر بحران جدی آب قرار داریم، ولی متاسفانه به آن کم توجهی می گردد.

وی با اشاره به اینکه توانایی و دانش لازم در این حوزه در نواحی ساحلی خزر همگام با جهان پیش نرفته است، اضافه کرد: این مسئله سوال برانگیز است که چرا در این جهت پیشرفت لازم را نداشته ایم و متاسفانه توجه ویژه به اهمیت مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و صنعت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه رعایت اصول فنی در آبیاری احتیاجمند به توجه، سرمابه گذاری ویژه ای است تا راندمان مدیریت آب بیشتر گردد، گفت: با توجه به بهای ارزان آب، این نگاه برای اقتصاد منطقه خطرآفرین است، چون اقتصاد با منابع آبی گره خورده است.

تیموری با اشاره اهمیت ویژه اکوسیستم خزری عنوان داشت: باید با کوشش و دقت کافی در این زمینه این اکوسیستم به خطر نیاندازیم.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: در انتها این همایش به راه چاره. های مفیدی دست یابیم و پیامد های خوبی داشته باشد.

در ادامه یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب و خاک در کنار هم از مسائل مهم کشور می باشد گفت: انتقال آب دریای خزر یک اشتباه استراتژیک است و هیچ توجیه زیست محیطی ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال آب خزر هزینه ای سرسام آور دارد، اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئله آب نگاه ویژه ای دارند و قوانین مربوط به حوزه آب احتیاج به بازنگری دارد و کوشش بر این است تا قوانین همراه با تشویق و تنبیه اصلاح گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشکر از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به دلیل توجه ویژه به مسائل حوزه آب و کشاورزی گفت: از سیلاب باید به عنوان یک فرصت استفاده نمود ونه تهدید و دانشگاه ها و سازمان های مربوطه در این حوزه باید با هم هماهنگ باشند تا معضلات حل گردد.

یوسف نژاد به اهمیت آمایش سرزمینی اشاره نمود و گفت: حتماً باید پیوست موضوع منابع آب داشته باشد و ما متاسفانه از دریای خزر که یک سرمایه ملی است هیچ استفاده ای نکرده ایم، نه در تجارت، نه در گردشگری نه در شیلات و احتیاج به یک بازنگری اساسی در اهداف دستگاه ها و پژوهش اصولی می باشد.

مجتبی خوش روش دبیرعلمی همایش با اشاره به اینکه امروزه عواملی مانند وقوع سیلاب، رشد روزافزون جمعیت، لزوم توسعه پایدار صنعت و کشاورزی، همچنین کمبود منابع آب و در معرض تنش آبی بودن ایران، سبب شده که احتیاج به مدیریت منابع آب بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد گفت: با توجه به مسائل مطرح شده، سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار گردید.

دبیرعلمی همایش با بیان اینکه حریم پهنه های آبی و مسائل حقوقی آن، نوسانات تراز آب و اثرات آن و انتقال آب بین حوضه ای از جمله محور های ویژه همایش هستند اظهارداشت: سازه های آبی و مهندسی رودخانه، هیدرولوژی و سیلاب، مدیریت یکپارچه منابع آب، آب های زیرزمینی، محیط زیست، تغییر اقلیم و خشکسالی، آبیاری و زهکشی، حریم پهنه های آبی و مسائل حقوقی آن، نوسانات تراز آب و اثرات آن و انتقال آب بین حوضه ای از دیگر محور های این همایش علمی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه 122 مقاله به دبیرخانه مقاله فرستاده شده است، عنوان داشت: داوری مقالات با حضور و یاری از سراسر کشور صورت گرفت که 107 مقاله در این همایش پذیرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 457

به "سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی برگزار گردید ، 107 مقاله ارسالی پذیرفته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی برگزار گردید ، 107 مقاله ارسالی پذیرفته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید