سهم 5درصدی 38 کشور مصوبه آمریکا از گردشگری ایران، هیچ توری لغو نشد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نخستین همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس که هفتم دی ماه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار گردید، در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیر مصوبه آمریکا بر گردشگری ایران گفت: طبق آمارها تعداد اتباعی که از این کشورها در طی سال های گذشته به ایران آمده اند، کمتر از 5 درصد گردشگران ایران بوده اند. در سال 92 حدود 116 هزار نفر، در سال گذشته 163 هزار نفر و در 6 ماهه اول سال 94 حدود 103 هزار نفر از گردشگران ایران از 38 کشوری بودند که طبق این مصوبه در صورت سفر به ایران باید برای ورود به آمریکا ویزا بگیرند.

سهم 5درصدی 38 کشور مصوبه آمریکا از گردشگری ایران، هیچ توری لغو نشد

از سفر با تورهای کانادا پاییز 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی گفت: تا به امروز خبری مبنی بر لغو تورها و یا سفر گردشگران خارجی نداشته ایم. حتی دیروز یکی از معتبرترین نشریات بین المللی به اتباع آمریکائی بیان کرد که ایران را برای سفرهای سال جدید میلادی انتخاب نمایند. یکی از تورهای مهم آمریکا نیز در چند روز گذشته به ایران آمد. بنابراین این مصوبه تا به امروز تاثیری در گردشگری ایران نداشته است.

سلطانی فر ادامه داد: اما اگر همه گردشگران این کشورها نیز بخواهند از سفر به ایران منصرف شوند که البته من بعید می دانم، باز هم تاثیر زیادی در حوزه گردشگری ایران نخواهد داشت. البته جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی ایران برای گردشگران و طبیعت گران این 38 کشور ارزشمند و جالب است. آنهایی که می خواهند به ایران بیایند شاید تمایل نداشته باشند به آمریکا بفرایند. اگر هم بخواهند بفرایند ویزا می گیرند. بنابراین مسئله ای وجود ندارد. من از این بابت نگران نیستم.

وی اضافه نمود: یکی از ابهامات این است که این مصوبه سفر افراد را به سال 2011 به بعد معطوف نموده است یعنی افرادی که قبلا هم به ایران آمده اند، مشمول دریافت ویزا می شوند. با این حال فرایند رو به رشد گردشگری ایران همچنان باقی خواهد ماند و همانطور که رسانه های خارجی، ایران را به عنوان کانون گردشگران جهان در سال 2016 معرفی نموده اند، سال آینده نیز شاهد ورود گردشگران بیشتری نسبت به الان خواهیم بود.

واگذاری مسجد ارمنستان به ایران

سلطانی فر در ادامه از واگذاری مسجد کبود ارمنستان به ایران به مدت 99 سال اطلاع داد و گفت: مسجد کبود با قدمتی 250 ساله کانون فعالیت های مذهبی مسلمانان کشور ارمنستان به حساب می آید. از سال گذشته، ایران اقدامات و تحرکات فرهنگی و مذهبی در آنجا انجام می داد و به نوعی با مدیریت ایرانیان اداره می شد. اما مسائلی داشت. در سفر چند ماه پیش به همراه آقای جهانگیری، این مسائل آنالیز و در مذاکرات و در تفاهمی با مسئولان ارمنستان، قرار شد مدیریت این مسجد به مدت 99 سال به ایران واگذار گردد تا بتوانیم کارهای مرمت، بازسازی و مدیریت آنجا را انجام دهیم.

وی گفت: این اتفاق مبارکی است چون هم می توان آن کانون فرهنگی و مذهبی را مدیریت کرد و هم فضای مناسبی برای فعالیت های مسلمانان در ایروان داشته باشیم وضمن اینکه این مسجد به عنوان مکان تاریخی ارزشمند در حوزه فرهنگی ایران حفظ می گردد.

پیش از این قرارداد مربوط به واگذاری این مسجد قاجاری، میان وزارت فرهنگ ارمنستان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان امضا شد. مالکیت مسجد کبود و زمین اطراف آن با جمهوری ارمنستان است. مسجد جامع کبود ایروان در سال های 1374 تا 1379 توسط بنیاد مستضعفان ایران با نظارت سازمان میراث فرهنگی توسط استادکاران تبریزی مرمت شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 695

به "سهم 5درصدی 38 کشور مصوبه آمریکا از گردشگری ایران، هیچ توری لغو نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 5درصدی 38 کشور مصوبه آمریکا از گردشگری ایران، هیچ توری لغو نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید