سفر وزیر خارجه افغانستان به چین؛ کوشش برای گسترش همکاری های کابل - پکن

به گزارش مجله پیامکی، وزیر امور خارجه افغانستان به دعوت همتای چینی خود در سفر رسمی به این کشور درباره همکاری های مالی، تجاری، امنیتی و فرهنگی با مقامات پکن بحث و گفتگو خواهد نمود.

سفر وزیر خارجه افغانستان به چین؛ کوشش برای گسترش همکاری های کابل - پکن

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان بیان کرد: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان به دعوت وانگ یی همتای چینی خود به پکن سفر نموده است.

بر اساس این بیانیه، ربانی از چهارم تا هفتم بهمن ماه امسال در چین حضور خواهد داشت و با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات این کشور ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

در این سفر، دو طرف در خصوص اجرای توافقات انجام شده میان مقامات کابل و پکن و همچنین گسترش روابط دو جانبه، تقویت همکاری ها در عرصه های مالی، تجارتی، امنیتی و فرهنگی صحبت به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان تأکید کرد: در این سفر، صلاح الدین ربانی به مقامات چین اطمینان خواهد داد که افغانستان از چین واحد که تبت و تایوان شامل آن هستند حمایت می نماید.

این نخستین سفر و ملاقات رسمی صلاح الدین ربانی به عنوان وزیر امور خارجه افغانستان از چین است و بر همین اساس مقامات دو کشور این سفر را مهم و ارزنده دانسته اند.

سال گذشته افغانستان و چین به صورت مشترک از شصتمین سالگرد ایجاد روابط دوجانبه و سالها همکاری محبت آمیز میان دو کشور تجلیل به عمل آوردند.

.5

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 651

به "سفر وزیر خارجه افغانستان به چین؛ کوشش برای گسترش همکاری های کابل - پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه افغانستان به چین؛ کوشش برای گسترش همکاری های کابل - پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید