رویترز: مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می شود

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که انتظار می رود دور آینده مذاکرات احیای برجام در وین از پنج شنبه هفته آینده آغاز شود.

رویترز: مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک از آغاز دور آینده مذاکرات احیای برجام در وین از روز پنج شنبه 10 ژوئن (20 خردادماه) خبر داد.

هیئت های مذاکره کننده ایران و دیگر کشورهای باقی مانده در برجام (چین، روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه) امشب نشستی را در وین به منظور ارزیابی دستاوردهایی که از آغاز مذاکرات احیای برجام تا به امروز حاصل شده است، برگزار می کنند.

مطابق نشست های گذشته ایران و 1+4 هیچ کننده ای از آمریکا -که در سال 2018 رسماً از برجام خارج شده و دیگر عضوی از این توافق به شمار نمی رود- حضور نخواهد داشت.

در حالی که برخی منابع ادعا می کردند که دور کنونی مذاکرات برجام احتمالاً دور پایانی خواهد بود و نتیجه مطلوب در همین دور حاصل خواهد شد، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه گفت که شخصاً مطمئن نیست که مذاکرات وین پیرامون احیای برجام در همین دور به نتیجه برسد.

عراقچی در خصوص فرایند مذاکرات و برخی اظهارات مبنی بر اینکه این دور از مذاکرات وین احتمالاً دور پایانی مذاکرات خواهد بود، شرح داد: تا به امروز راستا خوبی در مذاکرات طی شده است، اما درباره اینکه آیا بتوانیم در این دوره از مذاکرات به جمع بندی برسیم، شخصاً مطمئن نیستم.

وی ادامه داد: ما به تلاش خود ادامه می دهیم. ممکن است که لازم شود هیئت های مذاکره کننده بار دیگر برای مشورت های بیشتر به کشورهای خود مراجعه کنند، هنوز در این مورد تصمیم قطعی نگرفته ایم. ظرف دو یا سه روز آینده ما کار را ادامه خواهیم داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1655

به "رویترز: مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید