درخواست روسیه از آمریکا برای تمدید پیمان استارت در جهت منافع کل جهان

به گزارش مجله پیامکی، سفارت روسیه در آمریکا از مقامات واشنگتن خواست تا پیمان ادامه کاهش و محدود سازی سلاح های راهبردی تهاجمی (استارت-3) را در جهت منافع هر دو کشور و برای تقویت امنیت کل جهان تمدید کنند.

درخواست روسیه از آمریکا برای تمدید پیمان استارت در جهت منافع کل جهان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سفارت روسیه در واشنگتن امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که مقامات مسکو از ایالات متحده درخواست کرده است تا پیمان اقدامات مربوط به ادامه کاهش و محدود سازی سلاح های راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) را در جهت منافع هر دو کشور و کل جهان تمدید کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این رابطه در پیامی که در صفحه فیس بوک سفارت منتشر شده، یادآور شده است: دقیقاً 10 سال پیش، این سند توسط سنای ایالات متحده به تصویب رسید. و در حال حاضر، این پیمان آخرین توافقنامه بین دو طرف روسی و آمریکایی در جهت محدود سازی بزرگترین زرادخانه های هسته ای جهان است. و به منظور تقویت ثبات راهبردی و امنیت جهانی، باید همچنان حفظ شود.

پیش از این، روز دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در نشستی گسترده با مقامات وزارت دفاع این کشور، با اشاره به خروج ایالات متحده از توافقنامه های متعدد بین المللی، از ادامه تخریب سیستم کنترل تسلیحات در جهان ابراز تاسف کرده و اظهار داشت: در چنین شرایطی، هنوز هیچ اطمینان خاصی در خصوص احتمال تمدید پیمان کاهش تسلیحاتی راهبردی تهاجمی راهبردی (استارت-3) که مدت اعتبار آن در ماه فوریه سال 2021 منقضی می شود، وجود ندارد.

پیش از این، کارشناسان آمریکایی از جو بایدن نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خواستند تا پیمان استارت-3 را برای مدت 5 سال تمدید کند تا شرایط برای گفت وگو با طرف روسی و توافقات جدید در این زمینه فراهم شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1369

به "درخواست روسیه از آمریکا برای تمدید پیمان استارت در جهت منافع کل جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه از آمریکا برای تمدید پیمان استارت در جهت منافع کل جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید