خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان 2 برابر کشور است

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه مرکز تحقیقات ترومای این دانشگاه در سال 1382 راه اندازی شده است، ابراز داشت: این مرکز به عنوان دومین مرکز تحقیقات ترومای کشور آغاز به کار کرده است.

خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان 2 برابر کشور است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی-عروقی نخستین عامل و حوادث تروما دومین عامل مرگ و میر در کشور است، توضیح داد: خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان دو برابر کشور است.

دو سوم قربانیان ناشی از حوادث از میان مردان هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مردان دو سوم قربانیان ناشی از حوادث هستند، توضیح داد: نیمی از حوادثی که باعث مرگ و میر می گردد ناشی از تصادفات و سقوط است.

وی با اشاره به اینکه 47 صدمات وارد شده بر افراد در تصادفات بر ناحیه سر و گردن وارد می گردد، گفت: 45 درصد تصادفات و سوانح ترافیکی مخصوص موتورسواران و 26 درصد هم برای عابرین پیاده رخ می دهد.

تربیت دستیار تخصصی جراحی اعصاب از سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مروجی از تربیت دستیار تخصصی جراحی اعصاب از سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان سخن گفت و ابراز داشت: کاشان تنها شهرستان غیر مرکز استان است که در آن دستیار تخصصی جراحی اعصاب تربیت می گردد.

وی با بیان اینکه از تمبر مخصوص کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب کاشان رونمائی می گردد، توضیح داد: تصاویری از باغ فین کاشان، دکتر رحمت به عنوان بنیانگذار جراحی مغز و اعصاب در ایران و همچنین آرم برگزارکنندگان کنگره در این تمبر وجود دارد.

شایان ذکر است کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران از اول تا سوم آبانماه با حضور محققین و پژوهشگرانی از ایران و کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و ترکیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 613

به "خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان 2 برابر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان 2 برابر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید