خبرنگاران کرونا در آلمان؛ نارضایتی شخصیت های مذهبی از تعطیلی کلیساها

به گزارش مجله پیامکی، تهران - خبرنگاران - در شرایطی که قرار است بعضی از کسب و کارها در آلمان به زودی از سرگرفته شوند، برگزاری اجتماعات مذهبی در این کشور همچنان ممنوع است که به نارضایتی مقام های کلیسا در این کشور منجر شده است.

خبرنگاران کرونا در آلمان؛ نارضایتی شخصیت های مذهبی از تعطیلی کلیساها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

تارنمای آلمانی دویچه وله روز آدینه گزارش دارد در آلمان شورای مرکزی مسلمانان مخالفتی با تعطیلی مساجد این کشور ندارد اما کلیساهای کاتولیک و پروتستان خواهان بازگشایی کلیساها هستند.

ایمان مازیک، دبیر شورای مرکزی مسلمانان آلمان می گوید: در شرایط کنونی، سلامتی و زندگی مردم اولویت دارد. بسته ماندن مساجد به خصوص در ماه مبارک رمضان برای ما بشدت ناگوار است، اما باید به وظیفه دینی و شهروندی خود در جهت این اولویت عمل کنیم.

مشاور وزیر کشور آلمان با تمجید از شورای مرکزی مسلمانان و موضع گیری دبیر آن گفته است: این نهایت احساس مسئولیت و همبستگی است و به انسجام و تقویت جامعه یاری می نماید.

این رسانه اضافه کرد، قرار است در جلسه مشوراتی وزارت کشور و نمایندگان مذاهب در آلمان درباره زمان و شرایط از سرگیری مراسم عبادی و گردهمایی در مساجد، کلیساها و کنیسه ها تصمیم گیری شود. چگونگی برگزاری مراسم خاکسپاری در ایام پاندمی نیز از نکات این جلسه خواهد بود.

مارکوس کربر، دستیار وزیر کشور آلمان در امور اجتماعی، نمایندگانی از کلیساهای کاتولیک، پروتستان، ارتدوکس، شورای مرکزی یهودیان و شورای هماهنگی مسلمانان را به این نشست مشورتی دعوت نموده تا نظرات آنها را درباره شرایط ناشی از شیوع کرونا بپرسد.

مارکوس گروبل، نماینده ویژه دولت آلمان در امور مذهبی نیز، پیشنهاد از سرگیری فوری فعالیت های مذهبی را داده و گفته است: امور مذهبی هر چه زودتر باید به شرایط آزاد قبلی خود باز گردند. قابل توجیه نیست که فروشگاه های لوازم ساختمانی باز باشند اما رفتن مردم به کلیسا ممنوع بماند.

کاردینال ولکی، اسقف اعظم شهر کلن، در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان گفت: کلیساها بر حقوق تضمین شده خود اصرار دارند. قانون اساسی حق شهروندان در به جا آوردن آداب دینی را تضمین نموده است. وقتی مغازه های تک فروشی حق بازگشایی دارند، در کلیساها و اماکن مذهبی سایر ادیان نباید به روی مومنان و معتقدان بسته بماند.

دویچه وله نوشت: همه کلیساهای آلمان، طبق تصمیم دولت، در تعطیلات عید پاک بسته ماندند اما از نظر اصولی، این تصمیم با حق آزادی عقیده مغایرت داشت.

فرانک برویتی گام کارشناس حقوقی تلویزیون سراسری آلمان در این زمینه گفت: بر همین اساس، دیوان عالی قضایی خواهان آن شده بود که مرتب این شرایط آنالیز شود که آیا ممنوعیت سراسری مراسم در کلیسا اقدامی مناسب است یا در بعضی مناطق و ایالات می توان انعطاف به خرج داد.

طبق توافق مقام های ایالتی و فدرال آلمان، از روز دوشنبه اول اردیبهشت (20 آوریل)، فعالیت مالی در بعضی از حوزه ها به روال عادی خود باز می شود و مدارس نیز از 15 اردیبهشت (4 مه) به تدریج باز می شند. همه اماکن مذهبی اما همچنان بسته خواهند ماند تا امکانی برای شیوع کرونا فراهم نشود.

گئورگ بتزینگ، دبیر مجمع اسقفی آلمان، این تصمیم را غیرقابل درک خوانده و در مصاحبه ای گفته است: بدون تردید کلیساها هم می توانند تدابیر بهداشتی ضروری را رعایت نموده و در مراسم عبادی، به فاصله اجتماعی لازم مقید بمانند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا، پیش تر در زمینه تداوم ممنوعیت حضور در کلیساها ابراز نگرانی نموده بود. پاپ محدود شدن مناسک مذهبی مومنان به رسانه ها را یک خطر توصیف کرد.

اما هاینریش بدفورد اشتروم دبیر شورای کلیساهای پروتستان آلمان، اظهار اطمینان نموده که دیدار با اعضای دولت برای معین تکلیف کلیساها، به توافقی سازنده منجر شود و بتوان الگویی مسئولانه را برای انجام آیین عبادی جمعی پیدا کرد.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان روز آدینه اعلام نمود کشورش پیروز شده است کووید -19 را بعداز اجرای یک ماه محدودیت ها تحت کنترل درآورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشپان گفت: تعداد مبتلایان به کووید -19 به طور چشمگیری کاهش یافته، به ویژه افزایش نسبی براساس آمار روزانه، بنابر این شیوع این بیماری دوباره تحت کنترل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 876

به "خبرنگاران کرونا در آلمان؛ نارضایتی شخصیت های مذهبی از تعطیلی کلیساها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در آلمان؛ نارضایتی شخصیت های مذهبی از تعطیلی کلیساها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید