خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در شاهرود و میامی از هشت هزار تن گذشت

به گزارش مجله پیامکی، شاهرود - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی 69 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 48 ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی خبرداد و گفت: شمار مبتلایان از شروع همه گیری تا به امروز به هشت هزار و 35 تن رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در شاهرود و میامی از هشت هزار تن گذشت

به گزارش خبرنگاران، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه هم اکنون 52 بیمار کووید19 در بخش های مختص به بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، اضافه نمود: از این تعداد 43 بیمار در بخش عادی و 9 بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی توسعه برنامه بیماریابی را از عوامل سریع شناسایی موارد جدید خواند و گفت: با توسعه این برنامه شناسایی به موقع بیماران سرپایی اجرا شده و بیشتر آنان بهبود یافته اند.

چمن با بیان اینکه در روزهای گذشته تا به امروز شاهد افزایش نسبی مراجعه نمایندگان سرپایی هستیم، توضیح داد: افزایش در مراجعات سرپایی و شناسایی مواردی که با تست سریع و توسعه بیماریابی از اطرافیان موارد مثبت اجرا شده، بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان را تشکیل می دهند.

به گفته وی، در صورت ادامه فرایند افزایشی ابتلا در روزهای آینده شاهد افزایش موارد بستری در بیمارستان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه همه گروه های سنی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، اضافه نمود: با این شیب افزایشی ابتلا که دوباره در بسیاری از مناطق کشور از جمله حوزه استحفاظی این دانشگاه شروع شده، باید با دقت بیشتری از گروه های پرخطر محافظت کنیم.

چمن، سالمندان را پرخطرترین گروه سنی در برابر بیماری کووید19 خواند و گفت: بیشترین موارد بستری و بدحال مربوط به این گروه سنی است، باید از سالمندانی که به ویژه دارای بیماری های زمینه ای مزمن هستند، محافظت و مراقبت بیشتری کرد.

وی، مادران باردار را دومین گروه پرخطر در برابر این ویروس دانست و گفت: این 2 گروه باید از شرکت در برنامه های دورهمی، گردهمایی ها و همچنین محفل های خانوادگی به طور جدی پرهیز نمایند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در شرایط زرد و شهرستان میامی در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 91 تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 62 هزار و 569 تن رسیده است.

همچنین در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (10 فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 10 هزار و 250 تن بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و یک هزار و 39 تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 875 هزار و 234 تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در شاهرود و میامی از هشت هزار تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونا در شاهرود و میامی از هشت هزار تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید