آخرین خبر از واکسیناسیون دانش آموزان، ثبت نام 94 درصدی دانش آموزان در مدارس

به گزارش مجله پیامکی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد تفویض اختیار بازگشایی مدارس به شورای مدارس و منطقه ها گفت: با توجه به تفاوت های اقلیمی و شرایط متفاوت کرونا در استان ها تصمیم را به شورای مدرسه واگذار نموده ایم که به تایید منطقه آموزش و پرورش و ستادملی کرونا در منطقه می رسد.

آخرین خبر از واکسیناسیون دانش آموزان، ثبت نام 94 درصدی دانش آموزان در مدارس

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا کاظمی با حضور در آیین شروع سال تحصیلی تازه دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی که در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار گردید، پیرامون برنامه ریزی برای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: تمام برنامه ریزی های لازم را برای شروع سال تحصیلی انجام دادیم و در تلاشیم تا سال تحصیلی را در مهرماه شروع و زمینه بازگشایی مدارس را هم به صورت آرام و تدریجی مهیا کنیم. به همین دلیل الگوی بازگشایی مدارس را آماده و طی بخشنامه ای در هفته گذشته به مدیران ابلاغ کردیم.

وی اضافه کرد: ما سال تحصیلی را در سه جهت و سه راهبرد دنبال می کنیم. راهبرد اول غیرحضوری است که به وسیله مدرسه تلویزیونی ایران دنبال می گردد، تمهید مقدمات لازم برای شروع به کار مدرسه تلویزیونی صورت گرفته است. بخش بعد که به صورت غیرحضوری دنبال می گردد آموزش به وسیله شبکه شاد است و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در روز های آینده از نسخه تازه شاد رونمایی و ظرفیت های تازه را شرح و تبیین خواهیم کرد اسم کرد: اقدامات دیگری هم در حال اجرا است که امیدواریم زمینه شروع مطلوب تر آموزش به وسیله فضای مجازی را در پی داشته باشد.

کاظمی اضافه کرد: مهرماه را با این دو راهبرد شروع خواهیم کرد. راهبرد سوم هم راهبرد آموزش حضوری است. در الگوی بازگشایی که طراحی نموده ایم زمینه حضور آرام، تدریجی و کم دغدغه را مهیا می کنیم. این کار مهم را باید با یاری همه رسانه ها و همدلی مردم انجام دهیم. به حفظ سلامتی دانش آموزان توجه داریم و سلامت آن ها خط قرمز فعالیت های ماست.

وی با اشاره به رویکرد تفویض اختیار گفت: با توجه به تفاوت های اقلیمی و شرایط متفاوت کرونا در استان ها تصمیم را به شورای مدرسه واگذار نموده ایم که به تایید منطقه آموزش و پرورش و ستادملی کرونا در منطقه می رسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استاندارد های حضور دانش آموزان را هم بر اساس توافق با مجموعه وزارت بهداشت در قالب پیوست ها به مدارس ابلاغ و شبکه نظارتی طراحی نموده ایم که بر شرایط تحصیلی تمام مدارس نظارت داریم و به طور دقیق می توانیم شرایط هر مدرسه را رصد کنیم.

کاظمی با بیان اینکه خوشبختانه علیرغم شرایط سخت کرونا تا کنون بیش از 96 تا 97 درصد ثبت نام ها در پایه اول ابتدایی را به سرانجام رساندیم و به طور میانگین بیش از 93 تا 94 درصد ثبت نام ها در همه پایه ها صورت گرفته و کتب درسی هم به همین مقدار توزیع شده گفت: امید است در روز های به جای مانده بتوانیم خلاء های موجود را جبران کنیم. جای نگرانی نیست و امیدواریم با یاری اولیاء، دانش آموزان و همکاران بتوانیم سال تحصیلی خوبی را شروع کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که باعث شد سال را به صورت مجازی شروع کنیم واکسیناسیون معلمان بود که پیش بینی ما به دلیل تاخیر ها یا به دلیل تراکمی که ایجاد شد مقداری به تاخیر افتاد، اما اکنون با تسریع واکسیناسیون معلمان پیش بینی ما این است که تا سرانجام شهریور واکسیناسیون کامل انجام گردد. واکسیناسیون دانش آموزان هم در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته و در روز های آینده خبر های خوشی از سوی وزارت بهداشت در این باره اعلام خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این ها یاری می نماید تا زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم گردد. سعی می کنیم از مدارس کم جمعیت با استاندارد های وزارت بهداشت شروع کنیم و مدارسی که جمعیت بیشتری دارند با رویکرد ترکیبی باز کنیم. برای آن مدارسی که تراکم بالا دارند هم با حداقل حضور برنامه ریزی می کنیم. امید است با اتمام واکسیناسیون دانش آموزان زمینه بازگشایی کامل را داشته باشیم.

کاظمی درباره آخرین شرایط اجرای رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی هم گفت: دو موضوع اساسی در دستورکار دولت است و موضوعی نیست که من پیگیری کنم. دولت و نمایندگان مجلس دو موضوع را به جد پیگیر هستند. رتبه بندی معلمان در دستورکار کمیسیون آموزش است و رئیس مجلس هم به جد پیگیر است. موضوع همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی هم در دستورکار دولت است و یکسری اشکالات و ایرادات قانونی دارد که امید است برطرف گردد و به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1763

به "آخرین خبر از واکسیناسیون دانش آموزان، ثبت نام 94 درصدی دانش آموزان در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر از واکسیناسیون دانش آموزان، ثبت نام 94 درصدی دانش آموزان در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید